Neolane personaliseert de Facebook marketing

De Franse uitgever, specialist in marketing software, heeft de eerste oplossing gelanceerd voor one-to-one personalisatie op Facebook. De tool, die in de nieuwe versie van Neolane Interaction zit, bevat functies waarmee men aanbiedingen en content in real time kan personaliseren op de Facebook pagina`s van de merken. De tool is een absolute must, en de e-commerce gigant La Redoute heeft er meteen al gebruik van gemaakt.

post-image-3

Neolane heeft de laatste versie van haar "Interaction" software voorgesteld; de grote nieuwigheid daarvan is de komst van nog nooit eerder geziene functies waarmee men de content van Facebook-pagina`s van de merken kan personaliseren naargelang het marketing profiel van elke gebruiker (of fan).

Dit opent de deur naar social marketing, zodat de marketeers voortaan in staat zijn om anonieme fans om te vormen tot (kwalitatieve) opt-in prospects, en dus tot rendabele klanten.

Concreet zullen twee Facebook gebruikers op dezelfde pagina nu voor het eerst verschillende content kunnen zien: de een zal bijvoorbeeld een aanbod te zien krijgen dat verband houdt met zijn getrouwheidskaart, terwijl de andere een herinnering kan zien voor een promo die hij al per e-mail ontvangen heeft.

Ter herinnering: Neolane Interaction is een oplossing die de marketing professionals moet helpen, en zich daarbij baseert op een rule machine: bij een contact met iemand kan het die persoon in zijn database opzoeken en zo het voor hem best geschikte aanbod kiezen om dat aan te passen aan het geijkte kanaal (e-mail, social, mobile, web, callcenter).

Het Franse bedrijf Néolane, dat zijn 10e verjaardag viert, kent een mooie groei (22 miljoen omzetcijfer in 2010 en meer dan 30 miljoen in 2011), ook op de Belgische markt, waar haar oplossingen gebruikt worden door groepen zoals Belgacom, Thalys of Dexia.

Back to top button
Close
Close