Famous investeert in de communities

In samenwerking met Insites Consulting lanceert het agentschap Famous de "Everybody Famous Communities".

post-image-3

Concreet gaat het om 300 gebruikers die in gelijk aantal geselecteerd werden aan beide kanten van de taalgrens. Doel: "de gebruiker een actieve rol geven in het reclameproces", door de dialoog met hem aan te gaan via dit platform voor gezamenlijke inspiratie.
 
De twee communities zullen een representatief staal van de Belgische bevolking vertegenwoordigen, kunnen 24u/24 en 7d/7 geraadpleegd worden onder leiding van een full time team van Community Managers, en bestaan uit mensen die "niet ongevoelig zijn voor elke vorm van reclame". Uiteraard zet dit laatste punt aan het denken, en zou eventueel kunnen leiden tot een vertekening van de resultaten.
 
De Everybody Famous communities zullen geraadpleegd worden voor zowel vragen over  strategie, creatie, pitches, als voor exacte vragen die de klant heeft. Het uiteindelijk doel is dat men vroeger in het proces een input van de leden kan krijgen en dat men de comunityleden zoveel mogelijk hun mening kan vragen over de perceptie van de merken, de manier waarop zij consumeren.
 
Marc Fauconnier, CEO van Famous: "Onze community is niet zomaar een nieuwe reclamegadget. Het gaat om een structurele en permanente interventie van de  gebruikers, die hun mening geven tijdens onze procedures. Niet als mede-bedenkers, maar wel als mede-inspiratiebron van onze campagnes. In ons vak is de gebruiker al veel te lang buiten de dialoog gehouden".

Back to top button
Close
Close