Het Advertising Exchange platform van Microsoft gaat van start in België

Na Nederland en het Verenigd Koninkrijk is het de beurt aan België om het Exchange platform van Microsoft Advertising te verwelkomen. Een systeem van verkoop per opbod, "real time bidding" (RTB), waardoor de adverteerders een stevige alternatieve publiciteitsinventaris kunnen uitbouwen.

post-image-3

Het Microsoft Advertising Exchange platform (RTB) is officieel geopend in België voor alle partijen die bezig zijn met digitale publiciteit. Hiermee kunnen adverteerders en hun partners een digitale inventaris kopen en verkopen op een RTB, die gebaseerd is op opbod en kost per impressie, via het partnersysteem AppNexus., een van de belangrijkste online reclameplatformen.

Met andere woorden: de adverteerders kunnen met Microsoft Advertising Exchange hun campagnes van zo nabij mogelijk volgen en controleren. Het gaat om een open ecosysteem, vermits de adverteerder zijn keuze kan maken via een DSP (Demand Site Platform).

Volgens Microsoft is de omvang van het platform haar grootste pluspunt, vermits het momenteel een van de grootste premium uitgevers is op het web.

"De markt vraagt steeds meer naar niet gereserveerde inventarissen op MSN en Windows Live, die via een RTB procedé functioneren", onderlijnt men bij Microsoft Advertising.

Back to top button
Close
Close