Home/Mobile marketing/Kindle Fire: Amazon lanceert een atoombom Kindle Fire: Amazon lanceert een atoombom De oorlog van de tablets neemt een nieuwe wending. Op het moment dat bepaalde protagonisten de handdoek in de ring gooien, drukt Amazon op de rode knop... 2011-09-30Comment De tegenaanval die de gigant van de online verkoop ingezet heeft op de tabletmarkt zal niet ongemerkt voorbij gaan. De Kindle Fire, de nieuwe tablet van Amazon die de Kindle opvolgt, is immers voorzien van een 7 inch scherm en wordt verkocht voor de bagatel van 199 dollar! Wat dus twee keer goedkoper is dan de meeste modellen van de concurrenten. Het materiaal blijft uiteraard simpeler dan een iPad... Maar het is de strategie van Amazon om de massamarkt te veroveren, en zo het gras voor de voeten van Apple en zijn iPad weg te maaien.Het andere pluspunt van de Kindle Fire ligt in de integratie van de uitgebreide cataloog eBooks, magazines, MP3/VOD van Amazon in het OS van de tablet, die op een gepersonaliseerde versie van Android draait. De 130 miljoen actieve klanten van de gigant in online verkoop kunnen dus met één klik hun aankoop regelen.De tablet van Amazon wordt vanaf 15 november verwacht in de VS (er is nog geen lanceerdatum voorzien voor Europa). Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address