Groupolitan en Henkel zorgden naar eigen zeggen voor een historische deal

Groupolitan (Groep Rossel) en Henkel hebben 3.000 schoonmaakkits verhandeld in enkele uren tijd. Maar de vermelde korting was eerder theoretisch.

post-image-3

Een pakket dat 5 onderhoudsproducten voor het huis omvatte, met levering aan huis, werd door 3.000 internauten afgenomen.

De prijs van de kit bedroeg 9,99€ met gratis levering, wat neerkomt op bijna 50% korting op de theoretische prijs die bij de deal vermeld was (21,35 euro). Maar een bezoekje aan de site van een grootwarenhuis (Colruyt) plaatste de prijs in de winkel eerder op 12,87 euro (met vergelijkbare trends in de andere grootwarenhuizen). Toen hierover tijdens de verkoop vragen gesteld werden op de Facebook wall, zei Groupolitan dat het de prijzen overgenomen had die Henkel gegeven had. Het heeft het ook over leveringskosten van 3 tot 4 euro,... maar de deal vermeldde gratis levering. Het is uiteraard aan de gebruiker om alert te blijven, maar deze deal werd in elk geval voorgesteld als het grootste succes sinds de lancering van Groupolitan in juni 2010.

Deze deal illustreert ook de synergie die er aan het ontstaan is tussen de regieën en de e-couponsites, in dit geval tussen Rossel en Groupolitan.

De deal werd op de site van Groupolitan in de schijnwerpers gezet en verspreid onder het klantenbestand van Groupolitan. Bovendien werd er ook een paginagrote reclame aan gewijd in de uitgaven van de Groep Rossel. Dit experiment toont de synergie aan tussen online en offline. Een soort verstandshuwelijk tussen de coupon-sites en de krantenuitgevers... Nog meer dergelijke allianties zouden binnenkort aangekondigd kunnen worden.

Back to top button
Close
Close