Belgische adviseert nieuwe onderneming van Web Analytics fenomeen Eric Peterson

Web Analytics guru  Eric Peterson, die ondermeer 3 druk gelezen boeken over het onderwerp op zijn naam heeft, heeft een nieuwe onderneming opgestart: Web Analytics Demystified. Peterson omringt zich daarbij met een aantal experts in een zogeheten ‘board of advisors’. Een daarvan is zowaar gehoofdvest in Brussel.

post-image-3

Aurélie Pols van het Brusselse OX2 zetelt immers als enige Europeaan, samen met ronkende namen als Jim Sterne (aan het hoofd van de Web Analytics Association), Bryan Eisenberg (auteur, Clickz.com habitué en mede-oprichter van de Web Analytics Association) en Nina Eigerman, voorzitster van Aquent Consulting, in die adviesraad.

Peterson zegt dat hij Pols uitnodigde omwille van de gelijklopende visie van OX2, en diens uitgebouwde Web Analytics afdeling, op Web Analytics vlak, en omwille van de  reputatie en kennis van Pols die ze regelmatig tentoon spreidt op haar druk geraadpleegde Web Analytics blog.

Wat die visie van Eric Peterson en OX2 dan wel is? In het persbericht heet het “performante Customer Analytics gebaseerd op een kruising van kwantitatieve en kwalitatieve gegevens afkomstig van verschillende  online (WA) en offline bronnen (call center, getrouwheidskaarten, antwoordbonnen…) met het oog op het verwerven van gedetailleerde en relevante informatie over de consument.”

En dat lijkt sterk op de visie en aanpak Visual Sciences, een onderneming die werd overgenomen door WebSideStory.

Wat op zich overigens geen toeval is. Want Peterson was tot voor kort werkzaam bij Visual Sciences en WebSideStory. In een eerder verleden was hij actief bij WebTrends en JupiterResearch.

http://www.webanalyticsdemystified.com

Back to top button
Close
Close