‘Kwaliteitskeurmerk voor bureaus noodzakelijk’

In de online talkshow De Boardroom gaan Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn in gesprek met Letty Faas (Commercieel Directeur Benelux Sonos) en Fred Moolhuijsen (Eigenaar PitchResult) over tal van actuele en urgente zaken in de wereld van creativity, marketing & digital.

post-image-3
Naast opmerkelijk (inter)nationaal nieuws van Bert, wat de tafelgasten is opgevallen in de business en hun zakelijke uitdagingen, staan daarnaast een drietal onderwerpen op de agenda. Dit keer zijn dat:

Moet je creativiteit aan banden leggen? 

De campagnes van American Eagle met Sydney Sweeney en Walibi’s Fright Nights leiden tot discussie over creatieve grenzen. Waar sommigen creatieve vrijheid toejuichen, zien anderen vooral provocatie. Critici vragen zich af of de sector zichzelf beter moet reguleren. Zoals Moolhuijsen stelt: “Een goed, professioneel bureau zou deze campagnes nooit ontwikkeld hebben.”

Kan je succesvol innoveren buiten je categorie? 

Veel bedrijven werken nog in silo’s door historische structuren en weerstand tegen verandering. Maar moderne merken moeten verder kijken dan hun eigen portfolio en samenwerken op productniveau om kennis en innovatie te bundelen. Die samenwerking blijft kwetsbaar. Faas: “In sommige gevallen, zoals bij automotive, moeten we zelfs pitchen voor een partnership.”

En: Moeten bureaus aan een kwaliteitskeurmerk?

Door AI en automatisering dreigt de bureauwereld versneld te vervallen. Oplossingen variëren van consolidatie en nieuwe verdienmodellen tot een mogelijk kwaliteitskeurmerk, al is de haalbaarheid twijfelachtig. Moolhuijsen: “Voor een gezonde markt hebben we aan honderd bureaus genoeg.”

Wat zeggen recente onderzoeken? Welke trends tekenen zich hierbij af in de markt? En hoe kijken onze tafelgasten er tegenaan? 

Sidekick: Bert Hagendoorn. Presentatie: Ronald ter Voert.

Stream deze aflevering als podcast of video.
Back to top button
Close
Close