Home/Campaigns/Online Valentijncampagnes bij de vleet Online Valentijncampagnes bij de vleet Het is dezer dagen allemaal Valentijn wat de klok slaat, ook op het Web. Heel wat bedrijven en online uitgevers grijpen de hoogdag van Cupido aan om met acties op de proppen te komen. En dat mag ook niet verwonderen als we weten dat Fedis eerder deze week al liet weten dat het gros van de Belgen gemiddeld tussen de 40 en 100 euro spendeert aan zijn/haar Valentijngeschenken. 2007-02-09Comment Daarbij blijken cadeaubonnen, citytrips en andere verwenuitstapjes nogal populair. Logisch dus dat één van de online actieve spelers, die op Valentijn mikken, Bongo is, je weet wel, de naam van de ‘belevenisbonnen’ van Weekendesk. Bongo vroeg aan Duval Guillaume E om een online actie op te zetten. Die is te vinden op www.bongobob.be en draait rond het personage Bongo Bob. De site laat je toe om gepersonaliseerde Valentijnboodschappen te creëren en mits wat originaliteit daarbij een bon te winnen. Duval maakt voor één en ander gebruik van een eigen flash media server voor het toevoegen van interactieve user-generated content. Die zelfde flash media server wordt ingezet voor een tweede Valentijnactie die Duval Guillaume E uitwerkte, deze keer voor rekening van Belgacom ADSL. Daar draait één en ander rond romantische serenades. Men kieze een clipje, men schrijve een tekstje of zinge één en ander in en men sture door naar zijn geliefde (en men krijge hopelijk niet de bons). Ook hier maken de deelnemers kans op prijzen. Om in de relationele sfeer te blijven ook nog dit: Skynet laat weten dat het een nieuwe – Franstalige – blog start die onder de vorm van een gesprek tussen een love coach en een single vrouw relatie-advies wil geven aan dames die binnenkort ex-vrijgezel wil zijn of, zoals ze in de Kempen zeggen, ‘van ’t straat willen geraken’. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address