Home/Market news/WhatsApp groeit uit tot klantenservicehub: Nieuwe updates en nu ook toegang voor grote ondernemingen WhatsApp groeit uit tot klantenservicehub: Nieuwe updates en nu ook toegang voor grote ondernemingen Meta kondigde nieuwe functies aan die WhatsApp Business verder transformeren tot een krachtig platform voor klantcommunicatie en -interactie. De app breidt onder andere uit waardoor grote bedrijven nu ook gebruik kunnen maken van spraakoproepen met hun klanten en AI-gestuurde klantenservice. 2025-07-02Comment Meta introduceert de mogelijkheid voor grote bedrijven om rechtstreeks spraakoproepen te voeren via de WhatsApp Business-app. Tot nu toe was deze functie vooral beschikbaar voor kleinere ondernemingen. Met deze update wordt het nu ook voor die bedrijven mogelijk om API geïntegreerde spraakfunctionaliteiten aan te bieden aan grotere organisaties. Bedrijven zullen niet alleen oproepen kunnen ontvangen, maar ook voice notes versturen en zelfs video-oproepen inzetten voor klantcontact. AI als motor achter aanbevelingen en klantinteractie Een opvallende toevoeging is de introductie van AI-gestuurde klantenservice binnen WhatsApp. Zo kunnen bedrijven gebruik maken van AI-agenten om vragen van klanten te beantwoorden, maar zal de AI tool ook gepersonaliseerde suggesties kunnen doen op basis van eerdere klantinteracties. De technologie wordt momenteel uitgerold in testmarkten zoals Mexico, de Filipijnen en de Verenigde Staten. Bedrijven kunnen hun AI-agenten trainen met bestaande informatie uit hun eigen socialmediaprofielen, website en eerdere klantgesprekken. De aankondigingen onderstrepen Meta’s ambitie om van WhatsApp een centraal kanaal te maken voor commerciële communicatie. De app evolueert van een simpele berichtenservice naar een volwaardig klantcontact- en verkoopplatform. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address