AWS lanceert zijn nieuwe cloud-gebaseerde visual rendering dienst

Amazon heeft een nieuwe dienst gelanceerd, Deadline Cloud, waarmee klanten pijplijnen voor het grafisch renderen en visuele effecten kunnen uitrollen en opschalen op de AWS-cloud.

post-image-3

Deze nieuwe functionaliteit werd gelanceerd in het kader van de conferentie van de National Association of Broadcasters, die eind deze maand in Las Vegas plaatsvindt. Deadline Cloud is vooral bedoeld voor de entertainment- en media-industrie.

Antony Passemard, General Manager Creative Tools bij AWS, verklaart dat met deze nieuwe dienst de klanten uit de voornoemde sectoren, maar ook uit de  architectuur en engineering, de computerkracht van AWS kunnen gebruiken om content voor tv-uitzendingen te renderen, voor films, reclamespots of videogames.

De General Manager verduidelijkt dat wij op een keerpunt staan in de visuele industrie, waar de kwantiteit en de kwaliteit van de met behulp van generatieve AI aangemaakte VFX renders de rekenkracht van de klanten overschrijdt. Daarom wil AWS Deadline Cloud dit tekort aan middelen opvullen door een schaalbare render farm aan te bieden, zonder dat de klanten zelf een onderliggende infrastructuur moeten beheren.

Er wordt assistentie voorzien voor de klanten tijdens het gebruik van de tool, vanaf het configuratieproces tot aan de finale rendering. Deadline Cloud brengt de informatie over naar de Elastic Compute Cloud instanties van Amazon en beheert het netwerk en de IT-infrastructuur. Voor klanten die over hun eigen on-site computer beschikken, kan de dienst in deze omgeving geïntegreerd worden om de rendering-taken uit te voeren.

Dankzij het dashboard kan men de werken die men aan het renderen is analyseren en er een preview van krijgen, terwijl men ook controle behoudt over de productiekost. Deadline Cloud is momenteel beschikbaar in het oosten van de Verenigde Staten, in Azië-Pacific en Europa, met name Frankfurt en Ierland.

Deze technologie voor cloud-rendering is niet nieuw. In 2015 nam Google Zync over, van wie de technologie al gebruikt werd om tools voor visuele effecten te lanceren die door Google Cloud aangedreven worden, en dat in samenwerking met Sony Pictures.

Back to top button
Close
Close