Instagram Marketplace gaat van start in 8 nieuwe landen

Instagram kondigde aan dat het zijn marketplace uitbreidt naar 8 nieuwe landen. Het platform beperkt zich daarbij niet alleen tot verkoop: het brengt ook merken en content creators met elkaar in contact voor partnerschappen of advertenties in Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, het Verenigd Koninkrijk, Japan en Brazilië.

post-image-3

Het platform zit al sinds 2022 in testfase in de Verenigde Staten, en het verwelkomde er duizenden creators en merken. Verleden jaar heeft de app ook API-functies uitgebracht voor het structureren van briefings aan de creators.

Meta nodigt ook China uit om toe te treden tot dit initiatief, en moedigt de exporterende merken aan om contact op te nemen met creators buiten hun landsgrenzen. Marketingspecialisten hebben zo de mogelijkheid om creators te engageren voor betaalde partnerschappen of partnerschapsadvertenties, waarmee zij hun organische content kunnen vergroten via reclamecampagnes.

Zodra zij via het professionele dashboard toegang hebben tot het platform dat voor de influencers gemaakt is, kunnen die hun content onder de aandacht brengen en een lijst opstellen van merken die hen zouden kunnen interesseren voor een partnerschap. Via deze marktplaats helpt Meta met behulp van machine learning om de merken in contact te brengen met content creators die aansluiten bij hun behoeften. Voor preciezere zoekopdrachten kunnen bedrijven filters gebruiken bij hun manuele zoekopdracht om creators te vinden en zo de adverteerervaring te verbeteren.

Er wordt ook een categorie aangemaakt in de inbox die “Partnership messages" heet, zodat de creators alle verzoeken en gesprekken met de merken kunnen centraliseren. Zij hebben ook de mogelijkheid om de details van de marketingcampagne in te zien.

Back to top button
Close
Close