Itsme versterkt zijn aanbod met de overname van nextAuth

Itsme neemt de Leuvense authenticatiespeciailst nextAuth over. Een overname waarmee het nog beter kan inspelen op zijn tweede sector in groei: diensten voor  bedrijven. De CEO van het bedrijf, Stephanie De Bruyne, voegt er zelfs aan toe dat het niet uitgesloten is dat er in de toekomst nog nieuwe overeenkomsten volgen.

post-image-3

Na meer dan zes jaar van bestaan, waarin het de populairste authenticatiemethode van het land geworden is met meer dan 7 miljoen gebruikers, realiseert Itsme zijn eerste overname. Het bedrijf, dat ontstaan is door de samenwerking tussen vier grote banken en drie telecomoperatoren, heeft de Leuvense authenticatiespecialist NextAuth overgenomen. Een spin-off van KU Leuven en het onderzoekscentrum Imec, die zorgt voor het aanmelden in alle veiligheid.

Om toegang te hebben tot apps is het gebruik van een wachtwoord en gebruikersnaam meestal vereist. Om de veiligheid te verhogen, en dan vooral op gevoelige platformen zoals banken of webwinkels, is er echter een tweede authenticatiefactor vereist, zoals een code verstuurd per SMS. NextAuth biedt een technologie aan die deze procedure gebruiksvriendelijker moet maken, met name door het gebruik van gelaatsherkenning. Deze tool kent al veel succes, met bijna 5 miljoen gebruikers.

Itsme is actief in hetzelfde domein van beveiligde, eenvoudige authenticatie. Maar de bedrijven kunnen de technologie van Itsme niet volledig in hun eigen applicaties integreren, waar dat met NextAuth wel mogelijk is. Met deze overname kan het bedrijf twee doelstellingen bereiken: de integratie van zijn eigen ontwikkelde technologieën en de uitbreiding van zijn gamma producten.

Stephanie sluit de mogelijkheid niet uit dat er in de toekomst nieuwe akkoorden gesloten worden. "Dat zou kunnen als wij onze technologische expertise daarmee kunnen versterken of ons aanbod  voor onze klanten kunnen uitbreiden. Overnames om onze voetafdruk in andere landen te vergroten zijn ook mogelijk. Wij onderzoeken die kansen echter zeer aandachtig, vooraleer wij de beslissing nemen om te investeren”.


Bron: L’Echo & De Tijd


 

Back to top button
Close
Close