Home/Market news/Meta zet in op transparantie voor zijn gebruikers Meta zet in op transparantie voor zijn gebruikers Meta blijft aan zijn systeem werken dat ervoor moet zorgen dat zijn gebruikers content ontvangen aangepast aan hun interesses. Om transparantie te bieden heeft de gigant nu 22 fiches gepubliceerd met uitleg over de manier waarop zijn algoritmes werken. 2023-06-30Comment Meta wil transparant zijn ten opzichte van de gebruikers van zijn verschillende sociale netwerken. Hiervoor heeft het platform op 29 juni 22 fiches met uitleg gepubliceerd waarin verschillende punten behandeld worden, zoals het gebruik van AI om content aan te bevelen, de interesses van de gebruikers en de manier waarop hun gegevens verzameld worden.Volgens L’Usine Digitale bevestigt Meta dat het AI gebruikt in de newsfeed van Facebook en Instagram om de gebruikers content aan te bieden afgestemd op hun interessegebieden.De gigant heeft trouwens enkele nieuwigheden in zijn systeem opgenomen, zoals de komst van Meta Interest Learner, waarmee nieuwe content rechtstreeks gekoppeld kan worden aan de mensen die eenzelfde interesse delen. Er zijn ook nog nieuwe functionaliteiten in testfase, zoals een knop waarmee de gebruiker kan aanduiden of de aangeboden content interessant is, naast een optie die uitlegt waarom die posting aanbevolen werd voor u.Zo zorgt Meta ervoor dat gebruikers die dat willen de controle kunnen behouden over wat zij al dan niet willen zien in hun newsfeed. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address