Dit is de top 10 Belgische startups om voor te werken

Na tijden van onzekerheid is de blik van de Belgische arbeidsmarkt weer op de toekomst gericht. Daarbij kijken werknemers logischerwijs ook naar startups. Want wie wil weten waar de wereld van morgen heen gaat, doet er goed aan de ontwikkelingen in de startup-wereld in de gaten te houden.

post-image-3

LinkedIn, 's werelds grootste professionele netwerk, heeft vandaag de LinkedIn Top Startups-lijst bekendgemaakt. Deze jaarlijkse lijst, die wordt samengesteld door de nieuwsredactie van LinkedIn op basis van een aantal factoren, vertegenwoordigt jonge, snelgroeiende bedrijven die in trek zijn bij professionals en succesvol inspelen op veranderende behoeften in de samenleving en in de markt. De lijst wordt dit jaar aangevoerd door elektrische fietsen producent Cowboy gevolgd door Loop Earplugs, aanbieder van gehoorbescherming. Software-ontwikkelaar Vertuoza sluit de top drie af.

Na tijden van onzekerheid is de blik van de Belgische arbeidsmarkt weer op de toekomst gericht. Daarbij kijken werknemers logischerwijs ook naar startups. Want wie wil weten waar de wereld van morgen heen gaat, doet er goed aan de ontwikkelingen in de startup-wereld in de gaten te houden. De lijst ‘Top Startups’ helpt werkzoekenden te ontdekken waar ze hun carrière verder kunnen ontwikkelen. De bedrijven in de lijst concentreren zich op de toekomst, en daar blijft digitalisering een grote rol in spelen.

Tanguy Goretti, chief technology officer van Cowboy geeft aan dat de digitalisering ook bij hen een grote rol speelt: "Bij Cowboy zijn we altijd op zoek naar manieren om de ‘connected ride’ verder te verbeteren. Daarom staat onze Cowboy app centraal in de ervaring van onze reizigers. De app is een metgezel die tijdens de rit gemakkelijk en direct toegang biedt tot informatie zoals het resterend bereik van de batterij, de luchtkwaliteit op de route en een breed scala aan live fitness stats”.

Dit is de volledige LinkedIn Top Startups-lijst van 2022 in België:

De LinkedIn Top Startups-lijst wordt samengesteld aan de hand van een combinatie van factoren zoals omzet- en personeelsgroei, interactie met het bedrijf en de medewerkers en de mate waarin het bedrijf in staat is om talent aan te trekken. Er wordt hiervoor gekeken naar de activiteiten en interacties van de 850+ miljoen leden op LinkedIn, waarvan ruim 4 miljoen in België.

Loop is het afgelopen jaar sterk gegroeid. In 2021 werd onze omzet vertienvoudigd tot 12 miljoen euro, tegen eind 2022 hopen wij deze omzet nogmaals te verviervoudigen. Het team groeit mee, ondertussen zijn we met 85. En dit is nog maar het begin. Wij stimuleren ons team constant om groots te denken. ‘Think big’ is zelfs één van onze values. Dat dit nu ook opgemerkt wordt door een gigant als LinkedIn, is een fantastische erkenning voor alle inspanningen achter de schermen.” aldus Maarten Bodewes & Dimitri O, co-founders van Loop.

Liza Jansen, nieuwsredacteur bij LinkedIn: “De afgelopen jaren hebben onze kijk op het professionele leven veranderd. We heroverwegen hoe en waarom we werken. Bij jonge werkzoekenden zien we dat ze steeds meer rekening houden met de impact van een job. De nieuwe generaties willen met hun werk graag bijdragen aan de samenleving en innoveren. Door alle veranderingen is het des te belangrijker dat we professionals helpen om een weg te vinden in dit nieuwe tijdperk. Dit doen wij door te laten zien waar mogelijkheden liggen om hun carrières te starten of verder te ontwikkelen. Die kansen liggen bij uitstek bij startups zoals deze, die vooroplopen als het aankomt op innovatie.”

Back to top button
Close
Close