Home/Innovation/Fairphone, Proximus & GiveActions: een positieve reclamecampagne om duurzame smartphones in de kijker te zetten Fairphone, Proximus & GiveActions: een positieve reclamecampagne om duurzame smartphones in de kijker te zetten Om de nieuwe Fairphone 4 in België te promoten hebben Fairphone & Proximus beslist om positieve reclame te gebruiken. Een reclamecampagne die gevalideerd werd door het ethisch comité van GiveActions, en waarvan de verspreiding ervan extra fondsen opbrengt voor de verenging Eight. Dat is het bijzondere aan positieve reclame: reclamecampagnes die geselecteerd werden op basis van hun impact en waarvan een deel van het budget doorgestort wordt aan een vereniging. 2022-08-26Comment Ethische smartphones in de kijker zetten voor een rechtvaardigere en meer duurzame wereld Fairphone kan gebruik maken van de exclusieve reclameruimte en -format van GiveActions om zijn nieuwste duurzame smartphone te promoten. Dat is wat het ethisch comité van GiveActions in mei dit jaar beslist heeft. Een evidente keuze gezien de ecologische en sociale innovatie die de Fairphone brengt in de elektronicasector. Door het gebruik van positieve reclamespots kunnen het smartphone merk en zijn nieuwe Fairphone 4 zich onderscheiden op de Franstalige Belgische markt. En zich in de industrie blijven positioneren als een duurzame oplossing. De nieuwe smartphone wordt verkocht in de Proximus-winkels. Een reclamecampagne die de vereniging Eight ondersteunt Dat is het bijkomend voordeel van positieve reclame. Een deel van de reclame-uitgaven wordt toegekend aan een verenging. Om zo marketing aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) te koppelen. Fairphone & Proximus hebben ervoor gekozen om via hun positieve reclamecampagne Eight te steunen, een vereniging die extreme armoede in de wereld bestrijdt. Een keuze die hun steun aan de vereniging nog verder bevestigt, vermits de 2 bedrijven al met Eight werken om dingen te laten gebeuren, met name in Congo en Oeganda. “Wij moeten het verbruik heroriënteren naar producten en diensten die beter deugen op ecologisch en sociaal vlak. Om het gedrag van de gebruikers op een duurzame manier te laten veranderen. Wij zijn blij dat wij Fairphone kunnen helpen om zich te onderscheiden van de rest via positieve reclame”, aldus Elias Printz, Medeoprichter van GiveActions. Meer informatie op www.giveactions.com Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address