Home/Campaigns/DoubleClick vindt dat (relevante) online reclame belangrijke rol heeft op `word of mouth` DoubleClick vindt dat (relevante) online reclame belangrijke rol heeft op `word of mouth` DoubleClick, het Amerikaanse bedrijf achter het DART-programma, heeft een aantal interessante conclusies over één van de meest besproken thema’s in (interactieve) marketing van het moment: ‘word of mouth marketing’. 2006-11-19Comment DoubleClick heeft in zijn jaarlijkse TouchPoints enquête, waarmee het naar de online consument peilt, namelijk vastgesteld dat heel wat deelnemers aan die enquête antwoordden dat word of mouth voor hen erg belangrijk is in het aankoopproces. Een groter marketingbduget voor blogs dan maar? Daar zeggen wij geen neen tegen maar WOM is natuurlijk veel meer dan blogs alleen. Meer zelfs: ook online reclame heeft een WOM-aspect, zeker bij de zogeheten ‘influencers’. DoubleClick identificeerde onder de ongeveer 6000 deelnemers een duizendtal zogeheten ‘influencers’, in de woorden van DoubleClick actieve netwerkers, experten in een bepaald onderwerp, bloggers en deelnemers aan online communities. En die ‘influencers’ staan veel positiever tegenover online reclame dan de andere deelnemers. En, belangrijke vaststelling: voor die ‘influencers’ is webvertising zondermeer een bron van informatie waar ze naar verwijzen in hun shoppingproces. Of met andere woorden: de mensen die het meeste invloed hebben op het (aankoop)gedrag van anderen, zijn een belangrijke doelgroep voor uw online reclame. Bovendien gebruiken ze ook meer dan andere respondenten de digitale media. Betekent dit dat we ‘influencers’ zomaar kunnen bombarderen? Neen want ze zijn ook veeleisend over de online reclame. Zo vallen ze vooral voor relevante ads die voldoende info geven over het product of de dienst en ads die naadloos zijn aangepast aan hun profiel en/of gedrag. Of ook hier luidt de conclusie: personalisering en relevantie… Je kunt het 10 pagina’s tellende rapportje (in PDF) downloaden via deze link. http://www.doubleclick.com/us/knowledge_central/documents/research/dc_influencers_0612.asp Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address