Reech en het ARPP lanceren een certificaat voor verantwoorde influence

Het platform Reech heeft een certificaat voor verantwoorde influence uitgebracht, waarmee adverteerders kunnen nagaan welke content creators dit certificaat gebruiken en bezitten.

post-image-3

Het certificaat voor verantwoorde influence is uitgebracht en wordt omkaderd door de Franse organisatie ARPP (Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité). Dit programma wil content creators opleiden en hen leren welke  juridische en ethische regels zij moeten volgen bij een influence marketingcampagne.

Met dit project wil Reech de influencers aansporen om hun vak op een transparante manier uit te oefenen en de adverteerders aanmoedigen om met gecertificeerde content creators te werken.

Waarom werd dit certificaat in het leven geroepen?
Volgens de site van het ARPP was 1 content op 4 in 2020 niet ethisch en transparant over de commerciële samenwerking. Als gevolg van dit bericht werd het certificaat van verantwoorde influence gecreëerd om de influencers, die steeds meer impact hebben op het leven van de gebruikers, bewuster te maken en hen te omkaderen.

Tijdens het programma leren de content creators om transparant te zijn bij een samenwerking, om de juiste uitdrukkingen  en regels te gebruiken wanneer zij praten over gezondheid, gokspelen en voedingsproducten. Ook wordt een punt van eer gemaakt van de ethische principes die deel uitmaken van influence marketing (hoe reageren tegenover een kind, loyaal blijven, waardig zijn, op zijn woorden letten, …)

Wanneer de opleiding voltooid is moeten de content creators een reeks vragen beantwoorden. Als zij meer dan 75% halen, verkrijgen zij het certificaat van verantwoorde influencer.

Back to top button
Close
Close