YouTube lanceert een nieuwe capping-functie

Sinds december 2020 laat YouTube zijn gebruikers toe om advertenties over alcohol en kansspelen te beheren, die verschijnen tijdens het bekijken van hun video`s. Het platform gaat een stapje verder en voegt nu ook de thema`s ouderschap, zwangerschap en gewichtsverlies toe.

post-image-3

Het videocontentplatform lanceert opnieuw een capping-functie. Capping is een tool waarmee gebruikers de advertenties kunnen beheren die zij al dan niet willen zien en het aantal weergaven voor eenzelfde individu kunnen beperken.

YouTube heeft beslist om de gebruikers nog meer controle te geven door nieuwe onderwerpen toe te voegen aan de capping, zoals zwangerschap, ouderschap en gewichtsverlies. De gebruiker kan voortaan kiezen om advertenties die deze thema`s aansnijden al dan niet te verbergen.

Deze functie wil de gebruiker nog meer controle geven, zodat hij zelf de keuze voor de weergegeven advertenties maken kan, en hij zich niet aangesproken voelt door een of ander thema. Met deze functie kan u ook op uw stappen terugkomen: wanneer u van mening verandert en de advertenties terug wil zien, volstaat het om terug te klikken op de functie.

Deze nieuwe functie geldt ook voor andere sociale media en is ook beschikbaar op het Google Display Network.

Back to top button
Close
Close