De SMILE Group kondigt de lancering aan van haar merk UX-Republic

De groep SMILE trekt met het merk UX-Republic, zijn adviesbureau met UX/UI-consultants gespecialiseerd in gebruikerservaring (user experience), naar de Belgische markt en bestendigt zo zijn aanbod van digitale diensten.

post-image-3
De Belgische tak van de groep SMILE (Europees marktleider in open source-software), actief in het ontwerpen en uitvoeren van digitale projecten op de Belgische markt, kondigt aan dat het merk UX-Republic in België uitgerold zal worden. UX-Republic is als adviesbureau gespecialiseerd in het ontwerpen van digitale ervaringen. De 90 medewerkers doen een beroep op de nieuwste UX- en design thinking-methodes.

UX-Republic is opgericht in 2013 en werd in april 2021 opgenomen in de groep SMILE. De fusie opende de poorten naar de internationale markten door de expertise van UX-Republic en de agentschappen van de groep te bundelen.
Voor Florent Sabourin, Managing Director van SMILE Benelux, zorgt de fusie met UX-Republic voor een echte meerwaarde op het vlak van het aanbod, uiteraard, maar ook op het vlak van naamsbekendheid en aanwerving. ”Met de komst van UX-Republic kunnen we ons aanbod uitbreiden. De UX/UI-diensten zijn de perfecte aanvulling op onze lokale activiteiten. We zullen onze klanten nog betere digitale en technologische oplossingen op basis van hun behoeften en strategieën kunnen bieden. Ik ben er overigens van overtuigd dat deze uitbreiding een keerpunt zal betekenen voor SMILE in België.

2022 wordt een scharnierjaar om nieuwe talenten in dit domein te verwelkomen!” Het bureau, dat zijn tiende verjaardag viert, wil zijn team uitbreiden door in de komende maanden verschillende medewerkers met kennis van UX-Design te integreren.
Via specifieke opdrachten zetten SMILE in België en UX-Republic zich in om hun klanten bij te staan bij de ontwikkeling van unieke, wenselijke en ergonomische gebruikerservaringen. Het herontwerpen of creëren van producten, het verbeteren van bedrijfsprocessen, het vereenvoudigen van de toegang tot interfaces, het visualiseren van gegevens of het optimaliseren van het onderhoud ... UX grijpt op vele niveaus in om de productiekosten te verlagen en de time-to-market te optimaliseren.

Yann Cadoret, medeoprichter en algemeen directeur van UX-Republic vult aan: "Na co-design-workshops met onze klanten brengen we de behoeften en wensen in kaart en volgen we een strikte werkwijze met principes uit het Design Thinking en Lean Design, om tot een zo relevant mogelijk MVP (Minimum Viable Product) te komen. Door gebruikersgerichte ervaringen te bedenken en ons te baseren op solide KPI's, benutten we de zakelijke waarde van design en verbeteren we de ROI voor alle soorten bedrijven en organisaties, zowel in B2B, B2C als B2E."
Back to top button
Close
Close