Serviceplan Brussels viert diversiteit en deelt het met de wereld

De Serviceplan Group is een onafhankelijk reclamebureau met vertakkingen over de hele wereld. Het hele jaar door zet Serviceplan Brussels verschillende thema’s in de kijker die voor hun team van belang zijn. Op die manier willen ze hun collegas, concurrenten en sparringpartners aanmoedigen om deze ingesteldheid over te nemen en zich bij hen aan te sluiten.

post-image-3
We leven in een maatschappij die barst van de diversiteit: een ingewikkeld lappendeken van huidskleuren, etnische afkomst, culturen, overtuigingen en levensbeschouwingen. Serviceplan is trots om dat ook in hun bureau weerspiegeld te zien. In Brussel vertaalt zich dat in meer dan 16 nationaliteiten en bijna evenveel talen, een perfect genderevenwicht, ook in het management, openheid voor alle religies en seksuele oriëntaties, maar ook een actieve appreciatie van neurodiversiteit. Nu willen ze die troeven systematiseren, omdat ze ervan overtuigd zijn dat dat bijdraagt tot een betere wereld. Het samenbrengen van uiteenlopende denkwijzen, vaardigheden en culturele indrukken is veruit de meest doeltreffende manier om echte creativiteit te stimuleren en grote doorbraken mogelijk te maken. De campagne maakt dus deel uit van Serviceplan’s vastberadenheid om dat voor eens en voor altijd in hun DNA te verankeren. Om elk lid van het team te vieren om wie ze echt zijn en om dat vieren deel te laten uitmaken van hun DNA. En dat terwijl ze plezier hebben en genieten van wat ze doen. 

Serviceplan is zich er echter van bewust dat het bevorderen van het volledige potentieel van hun team een heel traject van reflectie en integratie vereist, tot in de diepste structurele wortels van het bureau. Daarom is hun campagne niet alleen een viering, maar ook een uitnodiging voor mensen binnen en buiten het bureau om hen te vergezellen in dit traject. Zo streven ze er naar een meer inclusief, sociaal bewust agentschap te worden dat stemmen versterkt, normen handhaaft en groeit als bedrijf en als mens.

Een onderdeel van dat proces is een samenwerking met YIN United, dat bestaat uit een team van sterke en ervaren vrouwen. Ze boekten al heel wat successen dankzij hun focus op inclusief leiderschap en de juiste innovatieve mindset. Samen zorgen ze voor de creatie van duurzame, economisch succesvolle en boeiende merken voor hun klanten.

Vorig jaar lanceerde Serviceplan zijn Diversiteits-campagne met F/M/X-mas-wensen. Het werd voortgezet in 2022 door het Lunar New Year te vieren, Black History Month te bespreken met creatieven en liefde en waardering voor elkaar te tonen rond Valentijnsdag. Momenteel werken ze aan een korte podcastreeks voor Internationale Vrouwendag. Blijf van hun campagne op de hoogte via hun website en hun sociale mediakanalen.
Back to top button
Close
Close