Advertenties in post-production zijn nu mogelijk

Adverteerders kunnen voortaan in post-production boodschappen met verschillende producten toevoegen, die afwisselen in functie van hun doelgroepen, en dat wereldwijd.

post-image-3

Een Londense start-up, Mirriad, heeft een technologie op punt gesteld waarmee men tijdens de fase van de post-production reclameproducten kan inlassen in films en reeksen. Een innovatie waarmee adverteerders zich kunnen aanpassen aan de wensen en verwachtingen van de gebruikers, afhankelijk van de specifieke kenmerken van de markt.

De technologie: In Video Advertising
De "In Video Advertising" innovatie ligt hierin dat de ervaring van de kijker aanzienlijk verbeterd wordt, door de commerciële onderbrekingen te beperken. De Britse start-up heeft zijn innovatie al uitgebracht in de Verenigde Staten, Europa en China. Er zijn momenteel al meer dan 800 films of reeksen die hiermee aangepast zijn.

De In Video Advertising, die werkt met artificiële intelligentie, analyseert de content om de meest efficiënte plekken te vinden voor het plaatsen van reclame: aangepast aan verschillend publiek en tijdstip. De explosie van streaming content en de gestage daling van het publiek van klassieke tv-zenders heeft geleid tot de systematisering van verkapte reclame in films en reeksen. Dat is flexibeler en efficiënter dan de gewone product placement die toch een integratie in het scenario vereist of de aanwezigheid van een professional op de opnameplek. Met Mirriad kan men dus reclame plaatsen op een subtielere, en voor het publiek minder storende manier.

Back to top button
Close
Close