Recordgroei van 13,5% voor de wereldwijde reclamemarkt in 2021!

De wereldwijde reclamemarkt zal sterker dan voorzien terug van start gaan in 2021. Voor dit jaar wordt een groei verwacht van 13,5%. Een waar historisch cijfer, en het digitale zal met meer dan 60% daarvan gaan lopen. Verschillende spelers hebben hun prognoses beduidend naar boven bijgesteld.

post-image-3

De prognoses van GroupM (WPP), van Magna (IPG MediaBrands) en eMarketer zijn eensluidend: zij situeren de wereldwijde markt op meer dan 650 miljard dollar (tegenover 578 miljard in 2020). Het aandeel van het digitale in deze investeringen bedraagt 64% - een nieuw record waarvan vooral de tandem Google - Facebook profiteert.

Deze ongekende groei hangt samen met de relance, maar wordt ook aangestuurd door het Euro voetbalkampioenschap en de Olympische Spelen. Volgens een projectie van GroupM zou de markt in het boekjaar 2026 de 1000 miljard dollar overschrijden (een cijfer dat volgens eMarketer in 2025 bereikt wordt). Het digitale zal dan volgens de twee groepen goed zijn voor 70% van de uitgaven in de sector.

Back to top button
Close
Close