Home/International/Hoe "Les Défis" vrouwen die ondernemen wil stimuleren Hoe "Les Défis" vrouwen die ondernemen wil stimuleren De KEDGE Business School werkt samen met het collectief The Wonders om vrouwen die ondernemen te promoten door een speciaal programma uit te rollen: 21 uitdagingen om in 21 aan te gaan, zodat vrouwen hun geëngageerde projecten durven te realiseren. Een woordje uitleg. 2021-05-05Comment De Parijse KEDGE Business School, specialist in de promotie van ondernemerschap en inclusiviteit, gaat voortaan samenwerken met het collectief The Wonders om een opleidings- en challenges-programma te lanceren: "Les Défis". Dat programma, bedacht door Fatou Ndiaye, een afgestuurde van KEDGE, wil promoten dat er tools om te ondernemen gegeven worden aan vrouwen en al wie tot een genderminoriteit behoort zodat zij hun ideeën in praktijk kunnen brengen. Dit originele programma nodigt de deelnemers uit om een opleiding van 21 weken te volgen en daarbij elke week een uitnodiging aan te gaan. Na afloop van elke sessie van 7 weken zullen zij ook samenwerkingsproject moeten bedenken, waarbij alle middelen afkomstig moeten zijn van een ruil of uitwisseling, zonder dat er een financiële vergoeding tegenover staat. De challenges willen werken aan het zelfvertrouwen en een hechte en actieve community creëren waarop de Wonders zullen kunnen steunen. Naast ervaringen "op het terrein", wordt het hele programma in digitaal formaat gegeven, met regelmatig eventuele ontmoetingen op de KEDGE-campus in Parijs, Marseille of La Réunion. Aan het einde van het programma zullen de deelnemers een certificaat ontvangen, gezamenlijk afgeleverd door KEDGE en The Wonders. "Inclusiviteit staat centraal bij onze opleidingsprogramma`s maar ook bij vrouwen die ondernemen, via een incubatieproject voor start-ups", aldus Anil Benard-Dendé, Adjunct Directeur-Generaal van KEDGE Business School. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address