Intracto Group legt met overname full-service agency Stendahls stevige basis in Scandinavië

Herentals/Göteborg, 26 april - Met de overname van Stendahls zet Intracto Group haar eerste stappen in Scandinavië. Het prestigieuze Zweedse full-service agency staat met een team van 120 experts in strategie, creatie en technologie bekend om haar holistische aanpak op het vlak van merkcommunicatie. Stendahls is voor Intracto Group het antwoord op de sterke behoefte aan een digitale full-service, end-to-end partner in Scandinavië.

post-image-3

De overname van Stendahls onderstreept de ambitie van Intracto Group om – naast het sterke groeitraject in de Benelux – een geïntegreerde full-service bureaugroep op pan-Europees niveau op te bouwen. Intracto Group wil een betrokken partner zijn voor haar klanten, zodat die kunnen uitblinken op vlak van strategie, creatie, content, marketing en technologie.

Scandinavië ideale tweede regio om groeiambities waar te maken


Gezien de ambities van Intracto Group is Zweden het perfecte land om voet aan wal te zetten in Scandinavië. De ruim 10 miljoen inwoners zijn actief in meer dan 1 miljoen bedrijven. De reclame-uitgaven daarvan bedroegen vorig jaar meer dan 1,2 miljard euro. Zweden heeft ook een zeer sterke positie op het gebied van design, gaming en technologische innovatie in vele sectoren.

Net als in de Benelux is het bureaulandschap in Scandinavië nogal gefragmenteerd. In dit landschap wil Intracto Group een actieve rol spelen als end-to-end, full-service partner. Dankzij de overname van Stendahls kan Intracto Group nóg beter inspelen op de behoeften van internationale klanten. Terwijl lokale experts hun meerwaarde kunnen toevoegen aan internationale deals.

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: "In elk rapport over digitale adoptie komt Zweden als koploper naar voren. Of het nu gaat om het gebruik van sociale media, e-commerce of digitale bank- en financiële apps: Zweden loopt altijd voorop. Toch slagen maar weinig bureaus erin om voor hun klanten een echte end-to-end partner te zijn.

Vanaf het moment dat we elkaar ontmoetten, wisten we dat Stendahls goed bij onze groep zou passen. Het team, hun expertise en hun mindset sloten perfect bij die van ons aan. Wij hechten allebei veel belang aan kennisdeling om zo onze collega's en klanten te helpen het verschil te maken.

Stendahls is een doordachte keuze, die ons in staat stelt om te groeien en volgende stappen te zetten in de regio. Niet alleen voor de getalenteerde medewerkers, maar ook voor de klanten, die op zoek zijn naar een full-servicebureau, dat écht klantgericht is."

Stendahls als ideale Scandinavische partner voor creativiteit, design en technologie

Stendahls ziet zichzelf als een team van nieuwsgierige vernieuwers, gedreven door creativiteit, design en technologie. Net als Intracto Group in de Benelux ziet Stendahls een groeiende vraag naar echte digitale partners in Scandinavië. Bureaus, die bereid en in staat zijn om de verantwoordelijkheid te nemen over een volledig traject. Of nog belangrijker: die kunnen zorgen voor een blijvende impact gedurende de gehele customer journey.

Stendahls staat bekend om haar holistische benadering van merkcommunicatie. Dankzij de nodige kennis en ervaring creëert Stendahls continu meerwaarde voor regionale en internationale klanten zoals Volvo, Husqvarna, Bowers & Wilkins en Sandvik.

Een geïntegreerde aanpak over media, markten en grenzen heen

Henrik Segergren, CEO Stendahls: ""Het is opvallend hoe onze visie op marketing, communicatie en technologie een blauwdruk lijkt te zijn van het project, dat Intracto Group aan het bouwen is.

Ook wij geloven, dat we – meer dan ooit tevoren – nóg klantgerichter moeten zijn. De meeste bureaus lijken hun adviezen te baseren op hun eigen mogelijkheden. Niet op basis van wat de klant écht nodig heeft. Net als Intracto Group willen wij dat type bureau niet zijn.

De culturele overeenkomst met Intracto Group is 100%. In onze ambitie om te groeien was de tijd rijp om de krachten te bundelen. We zetten de merken van onze klanten in het voetlicht. Over media, markten en grenzen heen. En dat in een wereld, die constant evolueert en steeds digitaler wordt."

Back to top button
Close
Close