Home/Market news/Facebook test het delen van Reels in de newsfeed uit Facebook test het delen van Reels in de newsfeed uit De newsfeed in Facebook kan voortaan Reels vertonen, korte, op TikTok geïnspireerde video`s van Instagram. 2021-03-10Comment De populariteit van TikTok, dé referentie voor korte video`s, stijgt pijlsnel. En dat spoort de andere sociale netwerken aan om zich opnieuw uit te vinden. Na de geopolitieke spanningen met China in juni verleden jaar, heeft nuook India beslist om de app op zijn grondgebied te verbieden. Facebook heeft heel snel gereageerd op deze situatie en profiteerde ervan om een nieuwe gelijkaardige functie te lanceren op Instagram: Reels. Dat kent een groot succes, waardoor het zelfs een speciale tab in de app gekregen heeft. Maar het sociale netwerk wil nu ook de creators toelaten om hun Reels in hun newsfeed te delen. Facebook voegt de Reels aan zijn newsfeed toeHet delen van Reels op Facebook, dat momenteel nog in testfase zit bij enkele bekende Instagrammers, werd onlangs bevestigd door een woordvoerder van het sociaal netwerk. Facebook vermeldt ook dat content creators ervoor kunnen kiezen om "hun Reels op Facebook te laten aanbevelen". De korte filmpjes zullen dan voorgesteld worden als aanbevolen content in de newsfeed van de gebruikers. Hiermee wil het sociale netwerk uit California ervoor zorgen dat creators een nieuw publiek kunnen bereiken, maar ook dat andere personen "leukere content kunnen creëren en ontdekken". Facebook stipt ook aan dat de Reels-functie binnenkort rechtsreeks in de hoofd-app opgenomen zal worden, wat al het geval was bij Stories. Het sociale netwerk doet er alles aan om te concurreren met TikTokFacebook doet momenteel zijn uiterste best om zijn achterstand in te halen en de concurrentie met TikTok aan te gaan via Reels op Instagram. Het Amerikaanse platform heeft al snel de audiofuncties van zijn Chinese concurrent gekopieerd met bijvoorbeeld het opslaan van geluid of het groeperen van content die met eenzelfde song gecreëerd werd. E-commerce is nu ook aanwezig op Reels, met de lancering van de shopping-functie waarmee u de producten kan opzoeken die voorkomen in de filmpjes. Instagram is zelfs zover gegaan dat het ophield met het naar voor schuiven van de korte TikTok-filmpjes, om zo de originele content op zijn eigen sociale netwerk te promoten. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address