André Duval zet een punt achter zijn loopbaan

Het Belgisch marketing boegbeeld André Duval heeft zopas zijn beslissing bekend gemaakt om Duval Union te verlaten, dat hij zelf acht jaar geleden opgericht heeft. Dit vertrek zet een punt achter een lange en vruchtbare carrière in de marketing- en communicatiesector.

post-image-3

Het marketing collectief Duval Union, dat in Antwerpen gevestigd is, zal Duval missen. Het adviesbureau, dat in eerste instantie de kleine bedrijven aanmoedigde die lid waren van het netwerk, is met de loop der jaren uitgegroeid tot een coöperatief vennootschap dat deelnam aan verschillende start-ups, en waarvan Klaus Lommatzsch en Marc Bresseel al enkele jaren het beheer voor zich namen. André Duval heeft twee jaar geleden ook een luxueuze co-working space gecreëerd, die gelegen is in dezelfde wijk als Duval Union en geleid wordt door zijn dochter Valérie.

Meerdere opeenvolgende vertrekken
Dit vertrek is niet het eerste voor Duval Union, vermits digitalisatieconsultants Jo Caudron en Dado Van Peteghem het bedrijf enkele maanden tevoren vaarwel zegden. De adviseurs hadden het agentschap ongeveer vijf jaar geleden vervoegd, en brachten hun agentschap DearMedia in, waarvan zij sindsdien de controle terug in handen genomen hebben en het hernoemd hebben naar Scopernia.

Eerste successen in de jaren 90
André Duval kan er zich op beroemen dat hij de verpersoonlijking was van het reclameagentschap Duval Guillaume, dat hij in 1996 opgericht heeft samen met copywriter Guillaume Van der Stighelen, en waarvan de campagnes voor Stella Artois, VTM en Douwe Egberts beroemd gewordenzijn. De twee oprichters hebben daarna het onafhankelijk agentschap verkocht aan de Franse groep Publicis, toen het een de grootste van het land was.

 

Back to top button
Close
Close