SERVICEPLAN GAAT VOOR ‘LUCKY’ MET SHELL

Het wordt ons dagelijks onder de neus geschoven: de huidige gezondheidssituatie in België is even optimistisch als onzeker. In die specifieke context lanceert Shell de nieuwe zomercampagne ‘Lucky Numbers’, in samenwerking met Serviceplan, die een luchtig aspect moet vormen voor automobilisten die opnieuw op weg zijn. Het idee: de simpele handeling van het tanken leuk maken.

post-image-3

Van 13 juli tot en met 30 september 2020 wordt aan het begin van elke maand een centraal cijfer met een link naar de activiteiten van Shell bekendgemaakt. Dat cijfer komt overeen met het bedrag waarvoor de klant die maand moet tanken. Elke dag valt er een tankbeurt ter waarde van dat bedrag te winnen. De campagne startte de maandag 13 juli met het cijfer 35, het aantal Europese landen waarin het Shell-netwerk van elektrische laadstations aanwezig is. De komende twee maanden volgen het aantal Shell-servicestations over de hele wereld en het aantal windturbines in de Noordzee die in samenwerking met Shell gebouwd zijn.  

Naast animaties voor de digitale billboards in de stations werden ook 160 print-supports ontwikkeld in verschillende formaten en verschillende talen (Nederlands, Frans, Duits en een aantal tweetalige versies) voor alle Shell- en Shell Express-servicestations in België en Groothertogdom Luxemburg. De campagne geniet niet alleen persaandacht maar is ook aanwezig op de radio dankzij verschillende spots voor het Nederlandstalige deel van het land en een integratie in populaire uitzendingen, waarvoor een unieke jingle ontworpen werd. Ten slotte zijn er ook samenwerkingen met de website van Carbu en de WAZE app.  

Bovendien innoveert Shell ook met een technologische dimensie bij het deelnameproces: om zijn of haar kans te wagen, zal de klant gebruik moeten maken van een smartphone. Een QR-code, aanwezig op de on-site affiches, leidt naar een web app die het ticket van de klant onmiddellijk verifieert. Diezelfde app beloont elke deelnemer ook meteen met een bon voor een drinkfles uit gerecycleerd plastic.  

De hele campagne kon van begin tot einde rekenen op de expertise en coördinatie van de verschillende agencies in het ecosysteem van de Serviceplan Group, gebundeld onder de naam House of Communication : Serviceplan verzorgde strategie, creatie en project management; Plan.net nam de UX design voor de webpagina onder handen; Mediaplus en Mediascale stonden in voor de mediastrategie.

Back to top button
Close
Close