Home/Market news/ING lanceert digitale abonnementenmanager ING lanceert digitale abonnementenmanager ING België lanceert dit najaar een digitale abonnementenmanager voor bijna twee miljoen digitale klanten. Die brengt dan al je lopende en slapende abonnementen in kaart via de app. 2020-06-29Comment Een abonnement voor de fitness, je gsm, internet, Netflix, Spotify, Hello Fresh, datingsite, gas en elektriciteit, de krant, enzovoort. De zogenaamde abonnementeneconomie is al een tijd in opmars en zal volgens experten alleen maar toenemen. Vroeger had je op je bankafschriften alleen de kosten van een telefoon- en televisieabonnement. Door de digitalisering is de drempel om een abonnement te nemen, verkleind of veel gemakkelijker geworden. De keerzijde is dat consumenten vaak niet meer weten hoeveel abonnementen ze nu werkelijk hebben of ze onderschatten het aantal. Twee op de vijf Belgen spenderen maandelijks gemiddeld tot vijfhonderd euro aan abonnementen Volgens een rondvraag van ING bij zo’n vierhonderd Belgen blijkt dat het bedrag aan abonnementen flink kan oplopen. Zo geven twee op de vijf ondervraagden (41%) aan dat ze maandelijks gemiddeld tussen de tweehonderd en de vijfhonderd euro aan abonnementen spenderen. Bijna vier op de tien (39%) denken dat ze maximaal drie abonnementen hebben, terwijl dat cijfer in de realiteit vaak hoger ligt. Veel klanten hebben geen overzicht meer van wat ze nu werkelijk betalen per maand aan abonnementen. Daar komt nu een einde aan. Bijna twee miljoen digitale ING-klanten zullen via hun ING-app of via de website (Home'Bank) gratis beroep kunnen doen op een digitale abonnementenmanager. Daarmee is ING de eerste bank in België die dit zal aanbieden. Digitale abonnementenmanager verwacht vijftien miljoen euro besparing voor ING-klanten De abonnementenmanager geeft niet alleen een overzicht van je recurrente uitgaven, maar het helpt ook klanten te zoeken naar alternatieven voor bestaande abonnementen. Ruim een jaar gewerkt aan applicatie met Zweedse fintech Minna Technologies De nieuwe digitale abonnementenmanager komt er dankzij een samenwerking tussen ING en Minna Technologies, een fintech uit Zweden. Deze toepassing werd eerst getest binnen ING Labs Brussels, de innovatie-accelerator van de bank die fintech start-ups ondersteunt bij het ontwikkelen van hun producten door gegevens, klanten en ervaringen van de bank open te stellen. Duizend ING-medewerkers krijgen primeur deze zomervakantie Duizend medewerkers bij ING krijgen de primeur om deze applicatie deze zomervakantie al te gebruiken. Op basis van hun feedback worden er nog eventueel bijsturingen gedaan. De bedoeling is om deze applicatie dit najaar te lanceren voor bijna twee miljoen digitale klanten van ING. De data die Minna Technologies gebruikt om dit budgetoverzicht te maken, is volledig in regel met de Belgische GDPR-wetgeving. Klanten moeten eerst expliciet hun toestemming geven aan ING om hun financiële data met Minna Technologies te delen. De klant moet dit ook om de negentig dagen opnieuw bevestigen. Deze data worden niet verder gedeeld of verkocht aan andere partijen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address