Home/Market news/Wijs en Gents worden Duke & Grace Wijs en Gents worden Duke & Grace In augustus 2018 besloten het interactieve boetiekbureau Gents en het digitale communicatiebureau Wijs – twee Gentse ondernemingen – de krachten te bundelen. Beide agentschappen gaan nu nog een stap verder en worden samen Duke & Grace, een nieuw fullservicecommunicatiebureau. 2019-09-20Comment Als toonaangevend digitaal communicatiebureau was Wijs gespecialiseerd in het creëren en implementeren van digitale langetermijnstrategieën en -oplossingen voor merken en bedrijven, zoals Belfius, Partena Ziekenfonds, Van Marcke en Rock Werchter. Gents, een interactief bureau met 10 jaar ervaring op de internationale reclamemarkt, zette boeiende projecten op touw voor klanten als Alpro, Ray-Ban, Infrabel en Midas. "Duke & Grace is onze reactie op een wereld die voortdurend verandert: we richten ons op de toekomst, met feeling voor de huidige trends én culturele kwesties. We mobiliseren het doelpubliek door heftige emoties los te maken. Daarbij houden we rekening met verschillende data en zorgen we voor een goede ROI. In deze context zijn verhalen en mensen net zo belangrijk als technologie" verklaart Leen Van der Mijnsbrugge, CGO Duke & Grace. Het idee achter Duke & Grace is niet om het ene of het andere te kiezen, maar om een evenwicht te zoeken tussen de twee uitersten van het spectrum – een combinatie van hart en hoofd. Op deze manier speelt Duke & Grace in op een duidelijk gat in de markt. Aangezien communicatieagentschappen zich steeds vaker toespitsen op niches en gefragmenteerder worden, moeten klanten voor hun communicatie- en marketingbehoeften vaak een beroep doen op meerdere bureaus. Daarom wil Duke & Grace een dienstverlening van a tot z bieden. "Het komt erop neer dat klanten niet meer hoeven te kiezen tussen een bureau dat zich specialiseert in ontwikkeling, branding, marketing of consulting: Duke & Grace beschikt intern over al die expertise en kan dankzij een geïntegreerde dienstverlening al die aspecten in één project samenbrengen. Een geïntegreerde aanpak als de onze is cruciaal om invloed te kunnen uitoefenen in het communicatielandschap van morgen." legt David Vansteenbrugge uit, Managing Director Duke & Grace. Samenwerken met een sterke technologiepartner is vandaag de dag cruciaal voor bedrijven, of ze nu een aantrekkelijke website, een webshop of een mobiele applicatie nodig hebben. Bij Duke & Grace worden de technologische expertise van Wijs en Gents' focus op digitale integratie gecombineerd tot digitale oplossingen op maat, die specifiek afgestemd zijn op het bedrijf van de klant. Technologische innovaties spelen in op de behoefte van de consument aan "gemakkelijk toegankelijke" goederen en diensten. Door te sterk te focussen op UX en systeemtheorie verliezen we soms echter het achterliggende verhaal uit het oog. Duke & Grace tracht beide aspecten naadloos te combineren. Het bureau maakt gebruik van innovatieve technologie om love brands te ontwikkelen waar consumenten écht van houden en een langdurige relatie mee willen opbouwen. Tegelijkertijd focust een geavanceerde marketingafdeling op de voortdurende groei en zichtbaarheid van het merk. Tot slot is er nog het grotere geheel: strategie. Om klanten op een adequate manier te ondersteunen, biedt het strategische team van Duke & Grace onderzoeks- en consultancydiensten op maat. Op die manier wil het team merken helpen hun stappenplan voor de komende jaren uit te stippelen, de juiste beslissingen te nemen en een evenwicht te vinden tussen de verschillende aspecten van hun activiteiten. De verschillende facetten van beide bureaus komen duidelijk tot uiting in de structuur van Duke & Grace. Duke & Grace heeft vestigingen in Gent en Brussel, en telt meer dan 110 experts die samenwerken in multidisciplinaire klantenteams en gespecialiseerde studio's, zoals Build Studio, Creative Studio en Studio V — de innovatiehub van het bureau. Het managementteam bestaat uit Bart De Waele (CEO), Ilse Jansoone (CFO), Leen Van der Mijnsbrugge (CGO), Yves Muyssen (COO) Peter Grypdonck (CTO) en David Vansteenbrugge (Managing Director). Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address