Wanneer S4M zwaar inzet op de Drive-to-Store

De Franse adtech S4M opent een nieuw kantoor in België. Met naar eigen zeggen de ambitie om een flink marktaandeel te veroveren op de bloeiende Drive-to-Store markt.

post-image-3

Het publicitair concept `Drive-to-Store` krijgt een steeds groter aandeel in de publiciteitsbestedingen van de markten over de hele wereld, en België vormt daarop geen uitzondering.

Volgens een onderzoek, uitgevoerd door IHS Markit, werd niet minder dan 44% van het reclamebudget van de retailers van het land besteed aan het genereren van verkeer naar de winkel. Een proportie die verder zou moeten stijgen en tegen 2023 een 62% moeten bereiken.

En het is dus om een antwoord te bieden op die groeiende vraag dat de Franse adtech S4M beslist heeft om een nieuw kantoor te openen in Brussel.

Het bedrijf stelt een adverteertechnologie ter beschikking van adverteerders en media-agentschappen - een technologie die `uniek op de wereld` zou zijn en (in real time) bezoeken in fysieke en online verkooppunten zou moeten genereren, meten en optimaliseren.

De Benelux is al snel een strategische markt geworden voor S4M dat vandaag met meer dan 60 adverteerders werkt en alle media-agentschappen die in de regio gevestigd zijn.

"De Benelux-landen, en dan vooral België, zijn markten vol opportuniteiten voor een mobiele adtech. Vooral omdat er weinig Drive-to-Store spelers aanwezig zijn. Een fysieke aanwezigheid in de regio hebben was dus een evidentie geworden", aldus Ruben Geeraerts, Country Manager van S4M Benelux.

Het nieuwe kantoor, dat 6 maanden geleden in ons land geïnstalleerd werd, telt 4 werknemers onder leiding van Ruben Geeraerts, die voorheen Publishing and Display Manager was bij Dentsu Aegis Network.

 

Back to top button
Close
Close