Outbrain's bereik overtreft dat van Facebook en Google

​Outbrain​, ’s werelds meest toonaangevende discovery- en native-advertentieplatform voor het open web, heeft vandaag aangekondigd dat het sinds de maand april de wereldwijde leider is op het gebied van totaal digitaal bereik. Het heeft deze positie ingenomen in belangrijke markten waaronder de Verenigde Staten, Spanje, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Deze positionering geeft het marktaandeel van Outbrain aan tegenover concurrenten, waaronder Google, Facebook en andere native advertising-netwerken.

post-image-3

Outbrain biedt meer dan een miljard mensen de mogelijkheid om nieuwe media te ontdekken in hun discovery-feed en deelt digitale media met uitgevers op het open web wereldwijd.

In de VS bereikte Outbrain in april 2019 88% van de totale digitale populatie en overtrof daarmee Facebook en andere advertentieplatformen volgens Comscore Media Metrix® Key Measures-ranglijsten. Outbrain bereikte 229 miljoen unieke bezoekers binnen meerdere kanalen in het premium uitgevers netwerk van Outbrain. Hiermee neemt het de toppositie in tussen sociale en native platformen. Daarnaast steeg het bereik van het Amerikaanse publiek van Outbrain sinds januari 2019 met 6%, dit onderstreept een indrukwekkende groei in het afgelopen kwartaal.

In heel Europa kende Outbrain in april een enorme groei en succes in het totale digitale bereik. Dit bijvoorbeeld door 84,3% van de Duitse markt te veroveren, zoals gemeld door AGOF. Daarnaast heeft het 88% van de markt veroverd in België zoals aangegeven door CIM Internet 2019. Volgens Comscore Custom Reporting in april heeft Outbrain een totaal digitaal bereik van 95% in Spanje en 76,8% in het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast heeft het een potentieel bereik van 94,3% in Italië. *

"Consumenten op het web zijn steeds minder tevreden met de verzadigde nieuws- en informatielijnen van het gesloten web en keren zich naar het open web voor een betere ontdekkings- en discovery ervaring," zei Eytan Galai, CRO, bij Outbrain. "We zijn het beste alternatief voor adverteerders die actief op zoek zijn naar diversificatie van hun mediabestedingen buiten het gesloten web om. Daarnaast verzorgen we een betere betrokkenheid bij doelgroepen en een aanzienlijk rendement op de advertentie-uitgaven."

* Bron: ComScore aangepaste rapportage, publiek duplicatie, gedistribueerde content van Outbrain en Ligatus Network, april 2019, Italië.

Back to top button
Close
Close