Colruyt, de eerste Belgische supermarkt die spraaktechnologie gebruikt

Winkelketen Colruyt Laagste Prijzen is de eerste Belgische supermarkt die ingesproken boodschappenlijstjes test. Na een proefperiode zullen de klanten hun gewenste artikels aan hun smartphone dicteren, en krijgen zij suggesties voor producten.

post-image-3

De keten voert momenteel de test uit met zijn klanten. "Zo kunnen wij weten of onze klanten hiermee hun boodschappen nog efficiënter kunnen voorbereiden", bevestigt Guy Elewaut.

Het aanmaken van boodschappenlijstjes geschiedt via de spraakherkenningsapp Google Assistant. De klanten die aan de testfase deelnemen zullen hun producten dicteren aan hun smartphone (of elk ander toestel dat met Google Assistant werkt). De producten zullen dan opgeslagen worden in de MyColruyt app en op de site van Colruyt.

Wanneer de klanten hun boodschappenlijst raadplegen in de MyColruyt app, krijgen zij productsuggesties op basis van hun persoonlijke voorkeuren. Heeft een klant bijvoorbeeld `water` toegevoegd, dan zal de app hem een fles van 1,5 liter plat water Boni Selection voorstellen, als dat is wat hij het vaakst koopt.

De klanten moeten dan enkel nog naar hun Colruyt winkel gaan om de geselecteerde producten te kopen of hun lijst doorgeven aan Collect&Go, de online boodschappendienst van de Colruyt Group.

Colruyt is op zoek naar een honderdtal klanten die aan de test willen deelnemen. De klanten kunnen zich inschrijven op colruyt.be/nl/betatest .

Back to top button
Close
Close