Mountainview integreert Clicktrust in haar ecosysteem van digitale experts

In 2018 zal naar verwachting bijna 40% van de Europese investeringen in reclame worden besteed op digitale kanalen. Om bedrijven beter te helpen deze digitale maturiteit te verwerven, bouwt Mountainview een echt netwerk van digitale experts op, die in staat zijn om aan steeds bredere en complexere behoeften te voldoen.

post-image-3

Mountainview, opgericht in 2013 door 2 digital natives, Cédric Cauderlier en Sébastien Vanwelde, heeft zich zeer snel ontwikkeld tot een belangrijke speler op het gebied van digitale strategie in België. Het ondersteunt grote merken bij het begrijpen van digitale media en helpt hen de nodige maturiteit te verwerven in een steeds complexere omgeving.

De inzet is hoog: volgens een recente Amerikaanse studie denkt 76 % van de marketeers dat de marketing in de afgelopen twee jaar meer is geëvolueerd dan in de 50 jaar daarvoor. Voor het eerst in 2017 hebben digitale kanalen wereldwijd meer investeringen in reclame geabsorbeerd dan televisie. En sommigen voorspellen dat hun aandeel in de wereldwijde reclame-uitgaven tegen 2020 meer dan 50% zal bedragen (2). Europa en vooral België zijn niet immuun voor deze snelle verandering. In 2018 zou bijna 40% van de Europese investeringen in reclame gericht geweest zijn op digitale kanalen (+9,3% in één jaar), waarbij het aandeel van de mobiele telefoons in hoog tempo aan belang wint (+25,2% tussen 2017 en 2018) (3).

Om aan de huidige zakelijke behoeften te voldoen, vertrouwt Mountainview op een ecosysteem van digitale experts. "Onze core business is digitale expertise. We focussen ons dus op het upstream denken en het bepalen van de meest geschikte digitale strategie, maar we produceren zelf niets. Voor het onderdeel "uitvoering" hebben we ervaren externe partners geselecteerd die nauw met ons samenwerken," legt Cédric Cauderlier, Senior Digital Strategist bij Mountainview uit.

Sinds 2015 is Mountainview eigenaar van de helft van het kapitaal van het digitale ontwerpbureau MV Studio, dat websites, nieuwsbrieven, promotiecampagnes - kortom, de essentiële tools voor een succesvolle digitale strategie - produceert. Onlangs heeft het Brusselse agentschap ook een andere pure digitale player in haar ecosysteem geïntegreerd: Clicktrust, opgericht in 2013 en gespecialiseerd in de implementatie, analyse en optimalisatie van campagnes in digitale media.

Fabian Van de Wiele, oprichter en CEO van Clicktrust: "Onze expertise als pure player ligt in de implementatie van digitale strategieën op grote platformen (Google, Facebook, programmatisch), rekening houdend met het gehele technische ecosysteem. Gezien deze specialisatie vereist ons werk vaak ondersteuning op het niveau van de globale strategie voor bedrijven die deze vaardigheden niet noodzakelijkerwijs in huis hebben. Daar is de samenwerking met Mountainview bijzonder interessant: het biedt een 360 graden visie, terwijl Clicktrust zich kan concentreren op haar kernactiviteit: het optimaliseren van digitale campagnes."

Mountainview, MV Studio en Clicktrust genereren samen een jaaromzet van circa € 7 miljoen, en hebben bijna 30 medewerkers in dienst.

Back to top button
Close
Close