WAX Interactive opent tweede kantoor in België

WAX Interactive, digital marketing agency en onderdeel van SQLI, opende recent haar tweede kantoor in België. Met een uitvalsbasis nabij Brussel ondersteunt het nieuwe team de sterke evolutie van WAX in België, dat in 2017 alleen al een groei kende van 25%. Het doel van dit tweede agency is de ondersteuningscapaciteit te vergroten om de stijgende vraag van merken tegemoet te komen, met name in het centrum en het zuiden van het land.

post-image-3

De dynamiek gecreërd door een sterk toenemende vraag, leidde tot de opening van een tweede kantoor in Diegem voor WAX Interactive, het digitale marketing agency dat onderdeel vormt van SQLI, dat op zijn beurt een specialist is in het aanbieden van een digitale klantervaring.

"In Gent kenden we het voorbije jaar 2017 een groei van 25%,’’ zegt Pierre Thomas, Operational Director in het nieuw opgerichte kantoor in Brussel. "De beslissing om dit tweede bureau te openen erkent de vraag van onze klanten die zich bevinden in Brussel of het zuiden van België. Op deze manier kunnen we nog nauwer in contact staan met onze partners en onze ontwikkeling doorzetten.’’

De unieke positionering van WAX is gebaseerd op het belang dat wordt gehecht aan de return on investment van campagnes die worden opgezet en beheerd voor merken. Naast de ontwikkeling van merkbekendheid en productpromotie is het doel achter elke campagne het stimuleren van de verkoop. Daarnaast krijgen klanten een platform aangeboden dat de mogelijkheid biedt om aan de slag te gaan met e-commerce of het commercialiseren van hun producten via fysieke verkooppunten. "Wanneer we een social mediastrategie uitwerken, leggen we eveneens prestatie-indicatoren vast die de klant helpen om de commerciële doelen te bereiken,’’ stelt Pierre.

Bovendien kan WAX zich beroepen op de kennis en capaciteiten van SQLI, waarmee het zijn klanten een breed scala aan marketingoplossingen kan voorschotelen. "Digital marketing vormt het hart van de activiteiten van WAX Interactive. Dankzij de bestaande synergie met SQLI zijn we in staat om onze projecten breder uit te zetten, waarbij men ook steeds oog heeft voor de rol en implementatie van marketingautomatisatieplatformen,’’ legt Pierre uit.

Toen WAX Interactive in 1999 werd opgericht, was het de bedoeling om volop in te zetten op webontwikkeling. 18 jaar later is WAX geëvolueerd naar een allround digital marketing agency met twee kantoren in België. Klanten beseffen dat het niet langer volstaat om alleen een website te hebben: ze moeten een goed evenwicht zoeken tussen sociale media en andere marketingtools. Social selling is meer dan ooit de zaak van de dag.

Social campagnes die zorgvuldig worden opgezet staan toe om een band op te bouwen tussen klanten, producten en merken. Het doel is om hen een unieke ervaring aan te bieden. De narratieve aanpak biedt vele voordelen: het draait immers niet alleen om een product, maar om de mogelijkheden die het de klant biedt. De emotionele dimensie staat centraal bij het ontwikkelen van een efficiënte ervaring.

De diverse marketingdiensten die WAX voorstelt, maakt het voor het bedrijf mogelijk om zelfs in een recessiecontext zijn marktpositie vast te houden en daarbovenop te groeien. In 2018 haalde WAX zo enkele nieuwe klanten en campagnes binnen, waaronder Magimix, Medicare-Market, Eau Thermale Avène en zelfs Eleven Sports.

"Daarnaast kunnen we ook terugvallen op onze ervaring in de automobielindustrie en onze knowhow op vlak van de agrovoedingssector,’’ zegt Pierre. WAX zet daarnaast in op de ontwikkeling van nieuwe kookrecepten voor verschillende merken en brengt ze in de kijker aan de hand van ‘foodporn’-video’s op sociale media. Op deze manier inspireert het bedrijf consumenten en wekt het merkloyaliteit op.

Back to top button
Close
Close