Qualifio haalt 3 miljoen euro op om zijn groei te stimuleren

Qualifio, het platform voor interactieve marketing en het verzamelen van data, heeft zopas zijn eerste fondsenwerving afgerond. Geleid door twee Belgische fondsen, Volta Ventures en SRIW, moet deze fondsenwerving  Qualifio toestaan om zijn ontwikkeling te stimuleren en zijn positie als Europese koploper te verstevigen.

post-image-3

Het in 2011 opgerichte en door Qualifio ontwikkelde SaaS platform stelt de klanten in staat om data te verzamelen en hun bezoekers te engageren door interactieve campagnes te creëren in meer dan 40 formaten: quizzen, wedstrijden, animatie games, videogalerijen, enz. Qualifio wordt gebruikt door meer dan 400 grote Europese merken en media, waaronder Carrefour, L`Oréal, Decathlon, Kinepolis, TF1, de Franstalige Voetbalfederatie en de VRT.

Met deze fondsenwerving van 3 miljoen euro wil Qualifio zijn ontwikkeling versnellen, en dan met name op nieuwe markten. "Qualifio kende sinds zijn lancering in 2011 een gestage groei", verklaren Olivier Simonis en Serge Rappaille, de medeoprichters van het platform. "Onze ononderbroken groei, tot nu toe zelf gefinancierd, stelde ons in staat om stevige posities te veroveren op de Belgische, Franse, Nederlandse en Spaanse markten. Deze eerste fondsenwerving zal een versnelling van onze expansie mogelijk maken op een Europese markt in volle bloei, vooral met de komst van GDPR. Onze gesprekken met Volta Ventures hebben ons ervan overtuigd dat zij het beste geplaatst waren om ons bij deze etappe van onze ontwikkeling te begeleiden".

Het Qualifio-platform was reeds beschikbaar in alle Europese talen, en omvat sinds kort ook Arabisch, Russisch en Chinees, zodat de Europese klanten zich met hun oplossingen kunnen richten naar nieuwe markten.

De 3 miljoen die Volta Ventures en SRIW investeerden, zullen Qualifio in staat stellen om verder te blijven innoveren en het favoriete platform van de markt te blijven. "Deze fondsen zullen onze ontwikkeling versnellen, vooral op de Duitse en Scandinavische markten", stipt Olivier Simons aan. "Het is bovendien onze bedoeling om binnen de 3 jaar ons personeelsbestand van 40 naar 100 personen uit te breiden en ons omzetcijfer te verdrievoudigen."

Frank Maene, Managing Partner bij Volta Ventures, verklaart: "De diepgang en de rijkdom van het Qualifio-platform, die het mogelijk maken om te interageren met klanten en prospects, alsook de zeer positieve feedback van de klanten hebben indruk op ons gemaakt. Wij kijken ernaar uit om, samen met de Qualifio-teams, te werken aan de internationale ontwikkeling van het bedrijf".

Damien Lourtie, Investment Manager bij SRIW, voegt eraan toe: "Deze investering kadert perfect in de digitale strategie van het Waals Gewest, namelijk de bedrijven helpen om `global champions` te worden op hun domein. Deze investering zal Qualifio helpen om zich nog sterker en nog sneller te ontwikkelen".

Back to top button
Close
Close