Home/Market news/Be Connect geeft voor L'Oréal Paris de verkoop van Colorista een boost Be Connect geeft voor L'Oréal Paris de verkoop van Colorista een boost Be Connect heeft de lancering van het Colorista gamma van L'Oréal Paris verzorgd via de sociale media. Het succes van deze campagne heeft in amper enkele maanden tijd Colorista naar de top van de verkoop gestuwd. 2018-01-10Comment Heel wat vrouwen zouden graag hun fantasietjes eens de vrije loop willen laten, en zich aan een trendy kleur wagen voor hun haar, zoals roze, blauw of paars. Colorista, in België gelanceerd door L'Oréal Paris, is een revolutionair haarkleurproduct dat meer als make-up gebruikt wordt en vrouwen een kleur laat proberen voor een avondje uit, een week, of langer. "Toen L'Oréal Paris ons de activering van dit product op Facebook en Instagram toevertrouwde, moesten wij eerst een cruciale vraag op strategisch niveau oplossen: hoe vrouwen overtuigen om hun haar roze of turquoise te kleuren, wanneer dit voor de meesten van hen niet gewoon zijn dit te doen?", zegt Sabrina Bulteau, CEO en medeoprichtster van Be Connect. "Wij zijn dus begonnen met het evangeliseren van gepassioneerde mode- en make-up influencers, die altijd op zoek zijn naar nieuwe schoonheidsproducten, zodat zij een voorbeeld kunnen stellen voor de anderen". De eerste fase van de campagne ging de voorbije winter van start. Influencers werden aangemoedigd om Colorista te testen en hun mening te delen op de sociale netwerken, maar ook om vragen van andere gebruiksters over het product te beantwoorden, zodat zij in hun community echte ambassadrices werden van het product. Het tweede luik van de campagne: de zomerfestivals, een favoriet moment voor meisjes om vrijuit en ontspannen het kleuren van hun haar te testen voor een avondje of een weekend. Be Connect heeft hier content gecreëerd en gepromoot met focus op de festivalkalenders, met speciale promoties voor gebruiksters die Colorista willen ontdekken. Over de hele campagne werden meer dan 1.400.000 personen bereikt, waarvan 68% interageerde met de content die hen aangeboden werd. De campagne heeft ook meer dan 45.000 reacties en 27.000 commentaren gegenereerd op de verschillende sociale platformen waar L'Oréal Paris aanwezig is. De kers op de taart: de hele campagne heeft een beduidende impact gehad op de verkoop. Colorista bereikt namelijk in waarde 4,9% marktaandeel en wordt het meest verkochte haarkleurmerk in de winkelketen Di, en dat in amper enkele maanden na zijn lancering op de markt. "Nooit eerder had een product uit deze categorie in het jaar van zijn lancering dergelijke resultaten behaald in België ", beklemtoont François Simon, Chief Marketing Officer (CMO) L'Oréal BeLux. "Het succes van deze campagne is een beloning voor onze investering in de creatieve talenten die ons de laatste maanden vervoegd hebben. Het agentschap specialist in Social Media biedt voortaan een team aan van 17 experts in social media marketing, die een adverteerder kunnen helpen om de dynamiek van de sociale media ten dienste te stellen van zijn merk en zijn producten... en vooral zijn business", besluit Olivier de Decker, COO & medeoprichter van Be Connect. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address