Wat zijn de Digital Marketing trends in 2017?

2016 was een belangrijk jaar voor de digital marketing. In de Verenigde Staten hebben de reclame-uitgaven voor digitale media dit jaar die voor de tv overschreden. Steeds meer bedrijven hebben (eindelijk) de digitale media in hun strategie geïntegreerd om promo te maken voor hun producten en diensten.

post-image-3

De digital marketing industrie is uitgebreid, complex en evolueert snel. Wat kunnen wij verwachten in 2017? Wij hebben 6 trends verzameld die 2017 wellicht sterk zullen markeren.

Videoreclame
Met de integratie van native video op Facebook en de uitstekende prestaties van videoreclame in vergelijking met klassieke publicaties, is dit formaat een must geworden.
De `live` streaming op Facebook is een van de markantste vernieuwingen van 2016! De merken, de media en de gebruikers hebben steeds meer interesse in deze technologie. En net zo de `slideshow` op Facebook, waarmee de gebruiker op heel simpele en intuïtieve manier met een selectie van foto`s een videoformaat kan maken. Zo kunnen ook de adverteerders met weinig kosten overstappen naar het videoformaat.
Facebook en YouTube zullen onmisbaar zijn in de mediaplannen 2017!

Het mobiele toestel als belangrijkste scherm
2016 was een groot jaar voor het mobiele. Google heeft de websites die niet geoptimaliseerd zijn voor raadpleging op het mobiele toestel, vrijwel geëlimineerd uit zijn resultaten. De alomtegenwoordigheid van de smartphone en de vermindering van het verkeer afkomstig van desktops, wijzen duidelijk op de transformatie die aan het gebeuren is in het gedrag van de gebruikers. In 2017 zullen de marketingstrategieën in de eerste plaats bedacht moeten worden voor het mobiele toestel.

Foto`s en video`s in 360°
Facebook was bijzonder vernieuwend in 2016, met de lancering van verschillende nieuwe formaten, waaronder foto`s en video`s in 360°. De 360° foto`s en vooral video`s werden al met succes gebruikt in campagnes voor het lanceren van films en videogames. Met het stijgend succes van virtual reality zou dit zeer meeslepende formaat in de toekomst rijkelijk gebruikt moeten worden.

Augmented Reality
Pokémon Go zou, met zijn daverend succes, morgen een reclamefenomeen kunnen worden als de bedenkers ervan zouden beslissen om het potentieel ervan te exploiteren. De geolocalisatie van de Pokémons zou een echt gebruikersparcours kunnen creëren. En als het niet Pokémon Go is, dan zouden andere gelijkaardige, op geolocalisatie en augmented reality gebaseerde initiatieven de marketingspecialisten kunnen inspireren.

De ROI van de social media
De mogelijkheden voor targeting en het meten op de sociale netwerken worden elke dag beter, waardoor men een berekenbare ROI kan behalen voor zijn campagnes, wat twee of drie jaar geleden niet het geval was. Zodra er een positieve ROI aangetoond wordt, hebben de investeringen de neiging om vanzelf te volgen.

Het groeiend belang van digitale verworvenheden
In het verleden werd reclame beschouwd als een bron van kosten. In het digitale tijdperk moet het eerder beschouwd worden als een investering. Uw autoriteit op de digitale kanalen wordt progressief opgebouwd. De tijd dat een TV-spot een levensduur van 30 seconden had, om daarna nooit meer gezien te worden, is voorbij. Elke nieuwe digitale content die vandaag gemaakt wordt, zal over 10 jaar geraadpleegd kunnen worden op Google, YouTube of Facebook. Dit zal ertoe bijdragen dat uw merk voor lange tijd opgebouwd wordt.

Een sterke aanwezigheid in de zoekmachines en op de sociale netwerken is een investering op lange termijn!

Door Gérald Claessens - CEO van Knewledge, Digital Marketing Agency.

Back to top button
Close
Close