Home/Market news/MEC teleporteert ons naar 2020 om in de voorhoede van de innovatie te blijven MEC teleporteert ons naar 2020 om in de voorhoede van de innovatie te blijven Ter gelegenheid van Marketer of the Year heeft het agentschap MEC willen aantonen dat het in staat is om in de voorhoede van de innovatie te blijven en te anticiperen op de technologische vernieuwingen die over enkele jaren deel zullen uitmaken van ons dagelijks bestaan. 2016-10-28Comment Het evenement had weliswaar plaats in 2016, toch heeft MEC Belgium de deelnemers naar 2020 geteleporteerd. Een ongewone activering voor een media-agentschap, en Damien D`Ostuni legt ons dit initiatief uit: "Als Media-agentschap is het onze rol om onze klanten de beste oplossingen voor te stellen en te adviseren, waarmee zij rechtstreeks hun doelgroep kunnen bereiken. Maar net zoals in de andere sectoren dwingen de technologische evoluties ons elke dag om ons opnieuw uit te vinden. Daarin slagen is een conditio sine qua non om de juiste plaats te bewaren in het nieuwe ecosysteem dat zich aftekent. Dat zal nieuwe beroepen doen ontstaan waarmee een antwoord geboden kan worden, of beter nog, meer geanticipeerd kan worden op de behoeften van de steeds veeleisender gebruikers". Concreet begon deze ervaring al bij het binnenkomen op het evenement, vermits het onthaal verzekerd werd door een robot met de naam Nao, wat op zijn minst toch ongewoon is. Nao moest zich bekommeren om zowel de vestiaire als de badges. Zodra de genodigde zijn badge rond de hals had, trad hij de hoofdzaal binnen. Onmiddellijk werd zijn blik getrokken door Pepper, een andere robot in de kleuren van MEC. Op een gek genoeg natuurlijke wijze begroette die elke gast door hem met de voornaam aan te spreken en zelfs een korte gepersonaliseerde zin te zeggen. De robot heeft zelfs de sessie van Ben Roelants van Uber geïntroduceerd, kwestie van aan te tonen hoe uitgebreid zijn mogelijkheden wel zijn. De ervaring eindigde waar zij begonnen was. Aan het onthaal wachtte Nao de vertrekkende genodigden op om hen te bedanken en hen een uitstekende avond te wensen. Een activering die ook tot doel had een inspiratie-sessie aan te kondigen die op 24 november plaats heeft, met als thema "A journey to 2020 with robots". Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address