Home/Market news/De Belgische start-up Take Eat Easy haalt 6 miljoen euro op De Belgische start-up Take Eat Easy haalt 6 miljoen euro op Take Eat Easy, de Belgische start-up die het aan huis leveren van maaltijden opnieuw wil uitvinden, heeft zijn eerste fondsenwerving met succes afgerond voor een bedrag van 6 miljoen euro. Doel: zijn aanwezigheid in Brussel en Parijs versterken, maar ook het concept uitrollen naar andere grote Europese steden, in Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. 2015-04-14Comment Deze fondsen werden opgehaald bij drie grote actoren in investeringen : Rocket Internet (die onder andere ook in TravelBird, DaWanda, MarleySpoon investeerde), het wereldwijde bedrijf voor start- en risicokapitaal DN Capital (dat met name geïnvesteerd heeft in de bedrijven Shazam, Hapn, Windeln.de en Quandoo) en het bedrijf Piton Capital (Fanduel, Quandoo, DaWanda). Na de snelle groei van Take Eat Easy in Parijs zal deze nieuwe investering de jonge start-up in staat stellen om zijn Europese expansie te versnellen, om zo in Europa de nummer 1 te worden van kwalitatieve maaltijden geleverd aan huis. Take Eat Easy kent een beduidende expansie, dankzij een efficiënt implementatiemodel, de samenwerking met de accelerator NestUp sinds einde 2012, en de steun van zijn nieuwe investeerders die het bedrijf toelaten om beter toegerust te zijn om zijn business model online uit te breiden en om zijn internationalisering te consolideren. Een innoverende start-up die warm verwelkomd werd door de gebruikers Ontstaan uit de samenwerking tussen vier jeugdvrienden met een passie voor technologie en gastronomie, heeft Take Eat Easy het levenslicht gezien in Brussel in 2013. Het concept berust op een uniek business model dat de restaurants een systeem biedt voor levering aan huis. “Uiteraard vervangt de levering van de maaltijd aan huis niet de ervaring in het restaurant. Maar wij geven onze klanten rechtstreeks bij hen thuis of op kantoor toegang tot hun favoriete menu’s, wanneer zij geen tijd hebben of geen zin om zich te verplaatsen”, zo legt Adrien Roose uit, CEO en medeoprichter van Take Eat Easy. De start-up heeft een oplossing uitgewerkt die trendy restaurants, fietskoeriers en hongerige klanten met elkaar in verbinding brengt via een website en een mobiele app, om zo een betrouwbare, snelle en ecologische dienst te leveren. Om nog een stapje verder te gaan heeft Take Eat Easy ook een GPS Tracking functie ingewerkt waarmee men in real time het traject van de koerier kan volgen en zo een precieze schatting krijgt van het uur van levering. De ongeziene structuur van de door het team bedachte algoritmes stelt de start-up in staat om binnen de 20 minuten te leveren, met de chrono in de hand. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address