Home/Market news/Het IAB werkt de standaardformaten bij voor mobile en tablets Het IAB werkt de standaardformaten bij voor mobile en tablets De Formats Taskforce van het IAB heeft de IAB-normen bijgewerkt. Deze update heeft ten doel de productie van banners te vereenvoudigen en te rationaliseren. 2015-04-09Comment De IAB-standaardformaten zorgen ervoor dat de adverteerders zo veel mogelijk websites kunnen bereiken met een minimale hoeveelheid aan creatief materiaal. Deze IAB- standaardformaten geven aanbevelingen voor mobile en tablets en beperken het aantal normen tot twee Leaderboard-formaten en 2 Splash-formaten. Wat de tablets betreft, beveelt het IAB vijf formaten aan voor twee schermgroottes. De IAB-standaardformaten verschaffen eveneens technische specificaties voor de ontwikkelaars van banners. We melden ook dat het IAB een update van de display- en videoformaten zal bekendmaken in de loop van de maand mei. De IAB-standaardformaten en de technische specificaties werden ontwikkeld door de Formats Taskforce van het IAB. Klik op de volgende link voor de aangepaste standaardformaten voor mobile en tablets: http://www.iab-community.be/wp-content/uploads/2015/04/IAB-BE-techspecs-2015-Mobile-tablets_Final_20150407.pdf Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address