Home/Innovation/Belgische start-up PlayPass wint “Global Innovator” prijs in New York Belgische start-up PlayPass wint “Global Innovator” prijs in New York Na een kapitaalronde van 600.000 euro die het Belgische bedrijf PlayPass in november ophaalde, trok het naar New York om mee te dingen naar de prijs van “Global innovator 2015”. Uit een selectie van internationale bedrijven werd PlayPass als meest belovende start-up verkozen door de jury van Worldwide Investor Network. 2015-03-23Comment De Antwerpse start-up PlayPass heeft een innovatieve softwaretoepassing ontwikkeld waarmee event organisatoren door middel van één platform de ticket-en toegangscontrole, e-wallet en social media profielen van individuele bezoekers kunnen synchroniseren en beheren. Deze toepassing kan onder andere verwerkt worden in betaalkaarten of in “slimme polsbandjes” zoals deze reeds op Rock Werchter worden gebruikt. Ook PayPal ontdekte de mogelijkheden van de PlayPass softwaretoepassingen en zo ontwikkelde PlayPass een polsbandje waar het publiek van Low Festival 2014 (Spanje) het terrein kon betreden alsook cashless kon betalen met een RFID chip die rechtstreeks werd gekoppeld aan het PayPal account van de bezoeker. De implementatie was een groot succes en PayPal zal dit trachten te herhalen op meerdere festivals in 2015 in Europa. Deze case en de ‘data’ mogelijkheden met de PlayPass technologie werden in de strijd geworpen tijdens de pitch in New York. Met resultaat zo blijkt, want de Antwerpse start-up kwam naar huis met de prijs van “Global Innovator 2015”. Een symbolische prijs die vooral veel deuren opent naar internationale investeerders. Kapitaalrondes In eigen land haalde PlayPass in november vorig jaar al €600.000 op bij investeerders zoals Jan Vorstermans (voormalig Telenet-COO) en Willem Hendrickx (President Europe Alcatel-Lucent). PlayPass start na het behalen van deze prijs een tweede kapitaalronde op waarbij ook internationale investeerders worden benaderd, teneinde hun internationale expansieplannen te kunnen financieren. Internationale expansie PlayPass werkt in eigen land al voor belangrijke spelers als Live Nation (Rock Werchter, TW Classic,..), Graspop, Dour Festival en de Sportpaleis groep. Maar ook in Spanje, Duitsland, Frankrijk, Nederland en Zwitserland werd de technologie al geïmplementeerd. Zopas bereikte CEO David De Wever ook een akkoord met Gemeinsame Sache, één van de grootste Duitse festival organisatoren. Ook Azië is in het vizier van PlayPass. In maart dit jaar wordt op Singjazz (Shanghai) en op het rugby-event Hong Kong Sevens (Hong Kong) de PlayPass software toepassing geïmplementeerd. Het Belgische bedrijf mikt nog op een tiental andere evenementen in Thailand, Singapore en Hong Kong om later dit jaar een kantoor te kunnen openen in Azië. Met de prestigieuze prijs op zak hoopt CEO David De Wever om de internationalisering van PlayPass kracht bij te zetten. “Deze prijs heeft vele deuren geopend voor ons bedrijf. We zijn momenteel in gesprek met enkele interessante partijen die zicht geven op het openen van kantoren in het buitenland in Q4 2015-Q1-2016. Dit is een ambitieuze doelstelling, maar het is zeker niet onmogelijk. De mogelijke toepassingen met onze technologie zijn eindeloos en we geloven dan ook dat de commerciële interesse in PlayPass zal blijven groeien. ”, aldus een ambitieuze David De Wever. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address