Dogstudio, het kleine Belgische agentschap dat internationaal scoort

Londen, Servië, California, Macau en Milaan hebben één ding gemeen: Dogstudio. Het agentschap voor de creatie en ontwikkeling van digitale oplossingen scoort nu in het buitenland. Via een reeks internationale projecten van grote omvang is de ambitie om naar het buitenland te trekken realiteit geworden voor de structuur uit Namen.

post-image-3

De creatievelingen uit Namen lijken wel degelijk op een versnelling hoger geschakeld te hebben, wat om te beginnen blijkt uit de nauwe samenwerking die het dit jaar aanging met de start-up Instaply met vestiging in San Francisco. Dogstudio fungeerde hier in een adviserende rol, zowel op vlak van ergonomie en design van het product, als op vlak van de identiteit en de uitbouw van zijn marketing.

Maar het avontuur buiten Namen stopt daar niet. Het creatieve agentschap vermeerdert en diversifieert zijn activiteiten. En wanneer het samenwerkt met het team van Franco Dragone, de befaamde regisseur die zowel artistiek directeur als bedenker is van zijn shows, dan vertaalt dat zich in een nieuwe grafische identiteit die strookt met de kwaliteit van de spectaculaire shows die Dragone brengt.

De man die begonnen was met voor Cirque du Soleil te ontwerpen, en die vandaag zijn creaties tekent in naam van zijn eigen bedrijf - hij mocht niet minder dan 15 miljoen kijkers verwelkomen in zijn 13-jarig bestaan - is het sprekende voorbeeld van die internationale ambitie. Dragone exporteert zijn uitzonderlijke shows wereldwijd, naar Las Vegas, San Diego, Abu Dhabi, Macao, enz.

"Wij hebben de aanbesteding binnengehaald met ons lef", zo stipt Gilles Bazelaire aan, Associate Director van Dogstudio. De nieuwe site die het creatieve agentschap ontwikkelde, dragone.com, heeft al verschillende internationale prijzen in de wacht gesleept.

Gesterkt door zijn recente internationale ervaring gaat het creatieve agentschap door op zijn elan en neemt onder andere de digitale strategie voor zijn rekening van Nordeus, een agentschap voor videogames gevestigd in San Francisco, Londen, Dublin, Skopje en Belgrado. Het agentschap met wereldwijde faam heeft Top Eleven ontwikkeld, het actiefste sportieve videogame ter wereld: het brengt 12 miljoen maandelijkse spelers bijeen, 5 miljoen dagelijkse, en dat in 40 verschillende talen.

En in één beweging door start Dogstudio met een derde project van internationale allure, dat van het Belgisch paviljoen op de Wereldtentoonstelling van Milaan, voorzien voor 2015. De strategie voor de digitale communicatie, de ontwikkeling van de site van het evenement, een mobiele applicatie, e-commerce en beheer van de sociale netwerken, zoveel activiteiten waarmee het agentschap vandaag zijn kwaliteiten kan tonen. Dogstudio moet ook het het werk met andere agentschappen coördineren, Base Design en Talking Heads, die het gekozen heeft omwille van hun competenties in specifieke domeinen van het project.

En het is dus evident dat het nest groter wordt. Dogstudio verwelkomt een nieuwe artistieke directeur, Lorena Foucher; zij had die functie ook al bij Uzik in Parijs. Verder een nieuwe projectbeheerder, Julien Collin. Zonder de twee nieuwe ontwikkelaars te vergeten die het team komen versterken: Abdel Nalbou en Julien Roland.

Back to top button
Close
Close