Augmented Reality ter hulp bij de lockdown-maatregelen

Nu we in lockdown zijn, heeft de baas van het bedrijf Exact Software een originele manier gevonden om op bezoek te gaan bij duizenden klanten, en dat dankzij augmented reality. Ontdek dit digitale recept van Paul Ramakers en bekijk de video.

post-image-3

Hoe het jaar 2021 goed inzetten samen met klanten en partners, wanneer we in een periode zit die gekenmerkt wordt door lockdown en fysieke afstand? Paul Ramakers, CEO van softwarebedrijf Exact heeft zich ernstig gebogen over die vraag toen hij zijn beste wensen op een originele manier wilde overbrengen bij zijn commerciële contacten.

En het moet gezegd worden dat hij erin geslaagd is een origineel antwoord te vinden, door "eenvoudigweg" beroep te doen op augmented reality technologie.

Het is duidelijk dat de software-uitgever Exact het voorbije jaar niet met de duimen gedraaid heeft, want hij heeft naar eigen zeggen niet minder dan 130 productinnovaties uitgerold. Om zijn klanten en partners te bedanken voor hun vertrouwen en hen zijn beste wensen over te brengen voor 2021, heeft de baas van Exact dus beslist om hen zelf te gaan bezoeken, maar dan wel met eerbiediging van de strenge gezondheidsmaatregelen.

"Nu het vandaag niet meer mogelijk is om aan de deur te gaan aanbellen, hebben wij de modernste technologieën gebruikt om onze CEO via digitale weg en augmented reality zijn beste wensen te laten overbrengen bij klanten en partners", legt het bedrijf uit.

Om Paul Ramakers dicht bij zijn gesprekspartners te brengen zal het inscannen van een QR-code op een mobiel toestel ervoor zorgen dat de animatie gestart wordt. Heel eenvoudig - u moet er maar aan denken.

En zo heeft de baas van Exact zijn "speech" gehouden: door zich voor te stellen in het midden van de huiskamer van de klant, zijn werkplek, zelfs midden op straat - afhankelijk waar de mensen zich bevonden dus.

Onnodig te zeggen dat deze actie een enorm succes kende, vermits meer dan 3.000 klanten de boodschap bekeken hebben. Een boodschap die de baas van het bedrijf gelukkig maar één keer moest brengen.

"Wij hebben de boodschap in het Nederlands en Engels opgenomen tegen een groene achtergrond", legt Koen Figee van Exact, het brein achter het project, uit. Hij vervolgt: "Er is geen enkele app nodig om de boodschap over te brengen, wat door het gebruik van de QR-code erg eenvoudig is".

Kortom, na een complex jaar, waarin vele bedrijven een versnelling hoger moesten schakelen, wou het bedrijf op originele manier tonen dat klanten en partners kunnen blijven rekenen op zijn technologische ondersteuning.

U moet namelijk weten dat het bedrijf Exact in 2020 meer dan 60.000 opleidingen aangeboden heeft, om "het werk met hun software te vereenvoudigen. En het heeft meer dan 500.000 vragen voor hulp beantwoord".

Ontdek de achtergrond van deze campagne en de video met de presentatie: https://www.exact.com/benl/2021

Back to top button
Close
Close