Home/Focus/KBC door D-Rating uitgeroepen tot "Best digital performer" in Europa voor zijn sterke digitale prestaties in retailbankieren KBC door D-Rating uitgeroepen tot "Best digital performer" in Europa voor zijn sterke digitale prestaties in retailbankieren In 2022 lanceert D-Rating zijn Digital Labels die de best presterende retailbanken onderscheiden op het vlak van digitaal aanbod en de implementatie ervan. Deze labels zijn bedoeld om de aandacht te vestigen op retailbanken die innoveren op het gebied van aanbod en tools en investeren in klantenervaring. Ze belonen de inspanningen om hoge standaarden te ontwikkelen en te handhaven voor naadloze customer journeys, een breed gamma van functies en mogelijkheden en krachtige contacttools. 2022-06-10Comment Aan het einde van zijn 5e digitale prestatiebeoordelingscampagne, uitgevoerd op basis van gegevens verzameld tussen oktober en december 2021, onderscheidt D-Rating KBC als "Best digital performer" in Europa met een A-rating, waardoor het ook de "Best performer" in België is. KBC valt op door haar hoge rang en progressie in de algemene Usage Status score. KBC heeft een duidelijke app-georiënteerde strategie en haar klanten volgen daarin, naast een goed gekanaliseerde social media traffic. KBC scoort het best op toegankelijkheid van het aanbod, met de mogelijkheid om via de smartphone in te tekenen op alle belangrijke bankproducten. KBC presteert ook goed op het vlak van functies van zowel de mobiele applicatie als de website. De overschrijvingenflow is een van de sterke punten van de klantenervaring. "KBC onderscheidt zich echt van de concurrentie met innovatieve functies die van haar applicatie een "super app" maken. Wat ons het meest aansprak, was de mogelijkheid om de applicatie te testen met je echte bankgegevens zonder klant te zijn, om zo een idee te krijgen van wat KBC haar toekomstige klanten te bieden heeft", zegt Maria Hdid, senior analist voor de Belgische markt bij D-Rating. “Dit is een echte erkenning van niet alleen de kwaliteit van onze dienstverlening, maar ook van ons engagement om klanten een ongeëvenaarde ervaring te bieden, dag in, dag uit. Onze digitale apps en Kate - de digitale persoonlijke assistent van onze klanten - zorgen ervoor dat klanten hun bank- en verzekeringsbehoeften bij KBC kunnen regelen wanneer ze maar willen. De analyse van D-Rating bevestigt onze gebruiksvriendelijke oplossingen en de inzet van onze experts die elke dag net dat beetje extra doen om het verschil te maken. Deze ratings zijn een stimulans om onze inspanningen op dat vlak vol te houden en onze klanten een nog betere service en nog meer gebruiksgemak te blijven bieden", besluit Erik Luts, Chief Innovation Officer bij KBC Groep. Over D-Rating (www.d-rating.com) : D Rating, opgericht begin 2017, is het eerste ratingagentschap dat de digitale prestaties van bedrijven beoordeelt. D-Rating biedt alle marktdeelnemers (beleggers, financiële analisten, fondsbeheerders en bedrijven) een onafhankelijke rating van het digitale concurrentievermogen van een bedrijf, dat een impact kan hebben op hun prestaties op korte en middellange termijn. Dankzij een innovatieve aanpak op basis van een datagestuurde methodologie - waaronder de analyse van meer dan 800 indicatoren - is D-Rating nu al een standaard in de financiële dienstensector. In 2021 heeft D-Rating zijn rating uitgebreid tot de professionele banksector (Frankrijk), en in 2022 zal zijn activiteit worden uitgebreid tot de verzekeringssector. Een business intelligence-dienst, voornamelijk gericht op innovatie op het gebied van mobiele toepassingen, vervolledigt zijn aanbod. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address