De smartphone is in de eerste plaats... een spelletjestoestel

Een zware slag voor het imago van de smartphone merken, want volgens een onderzoek van Nielsen zijn de meeste toepassingen die gedownload worden... games. En dus helemaal geen professionele toepassingen.

post-image-3

Het imago van de iPhone en van de Android smartphone als professioneel platform heeft een flinke deuk gekregen.

Volgens Nielsen heeft 2/3 van de bezitters van een mobiele telefoon dat toestel de voorbije maand gebruikt om te gamen, terwijl slechts 21% met professionele toepassingen werkte. Daarbuiten zijn de populairste apps het weer (60%), sociale netwerken (56%) en lokalisering (44%). De drie platformen, iPhone, Android en Windows zijn samen goed voor 2/3 van de mobiele gamers. Met een verbruik van 14,7 uur per maand zijn de bezitters van een iPhone de grootste groep mobiele gamers, tegenover 9,3 uur voor Android, en 4,7 uur voor Windows telefoons. RIM sluit het rijtje met slechts 4,5 uur. Ongetwijfeld wordt die zwarte telefoon achtervolgd door zijn imago van serieuze telefoon.

ChangeWave, een ander onderzoeksbureau, heeft aangetoond dat de toegang tot een online winkel het eerste is dat de gebruiker van een smartphone apprecieert, veel meer dan het gebruiksgemak en toegang tot het internet. De mogelijkheid om toegang te hebben tot een professioneel boodschappendienst prijkt pas op de 4e plaats. Wat een uitleg kan zijn voor de problemen die RIM momenteel heeft om zijn Blackberry te positioneren op een markt die vlot werk en vrije tijd mengt.

Om de 36 beste spelletjes voor iPhone te weten te komen, bestaat er een link. En uiteraard komt "Angry Birds" in de top 5 voor.

Show More
Back to top button
Close
Close