HTC zorgt voor een invasie in de Belgische stations en dingt naar de eerste plaats in België

Donderdagochtend heeft de fabrikant van smartphones gezorgd voor een invasie van 30.000 kleine Androids in schuimplastiek in drie Belgische stations. Vanaf 5u30 stonden ze netjes in het gelid, en een uur later waren ze allemaal verdwenen... meegenomen door de pendelaars. Een mooie reclamestunt.

post-image-3

HTC, dat nu naar eigen zeggen 20% van de Belgische markt heeft, ambieert tegen 2014 een marktaandeel van 25%.
Met een groei van 93% en een score van bijna 25 miljoen verkochte toestellen in 2010, wil HTC breken met haar imago van high end merk, zelfs al zijn de toestellen waarbij men wegdroomt de nieuwe Sensation Dual Core van 599 EUR zijn en de nieuwe 7 inch Flyer tablet.

Volgens een enquête uitgevoerd door  ANT Research zou 12% van de Belgen van plan zijn om zich op korte termijn een smartphone aan te schaffen, wat een stijging is met 2% in 3 maanden tijd. Het marktaandeel van HTC België is van 12% in 2010 gestegen tot 20% in februari 2011. Het evenaart daarmee de scores van Nokia, Samsung en Apple, die goed zijn voor 80%.

Aernout Arends, Service Manager Benelux van HTC, bevond zich in de hall van het Brusselse Zuidstation, en hij bevestigde de ambitie van HTC Benelux: het wil tegen 2014 25% van de markt veroveren. Hiervoor investeert het in haar relaties met de Belgische mobiele operatoren en bouwt het een distributienetwerk uit dat momenteel verzorgd wordt door MCC. Er is echter nog geen sprake van het openen van een bureau in België. Het merendeel van het werk wordt verzekerd door de enige verdeler, MCC.

De invasie in de stations van Brussel, Antwerpen en Namen, die bestond uit het loslaten van 30.000 Androids, werd toevertrouwd aan het agentschap Out of the Crowd.

Show More
Back to top button
Close
Close