BitDefender zoekt resellers voor bedrijven

Eind vorig jaar benoemde de Roemeense security-uitgever een nieuwe Country Manager Belux voor de BitDefender-oplossingen. Nu lanceert het bedrijf ook een partnerschapsprogramma specifiek bestemd voor het verkoopskanaal dat zich richt op bedrijven met 25 tot 500 werkposten. Corporate-solutions komen eraan tegen eind 2013.

post-image-3

Met 12 tot 13% marktaandeel in België, tegenover 30% in Frankrijk, bekleedt BitDefender in ons land nog altijd de tweede plaats. Maar met een belangrijk taalkundig onevenwicht: 15% Franstaligen tegenover 9% Nederlandstaligen. “Maar deze cijfers zijn te relativeren,” zegt Stéphane Pacalet, “aangezien onze packages tweetalig zijn.”

ABC Soft, sinds 2002 verdeler van BitDefender, blijft de voornaamste partner van de uitgever in België, samen met Ingram, in de rol van groothandelaar.

ABC Soft blijft dus de voornaamste distributeur, niet enkel voor de retail, maar ook voor het KMO-publiek dat vanaf 1 juni sterk zal geviseerd worden.

Als gevolg van de lancering van nieuwe security-oplossingen voor het bedrijf, wil BitDefender met het nieuwe partnerschapprogramma in 18 maanden tijd een partnerkanaal opbouwen dat zich richt tot bedrijven van 25 tot 500 werkposten.

Partner advantage network

Het KMO partnerschapprogramma van BitDefender bestaat uit 4 niveaus: Reseller, Gekwalificeerd, Select en Premium. Het programma, dat in juni in voege treedt, biedt een waardering aan de VAR’s, integrators en resellers die investeren in opleidingen en in hun doelen.

Onderaan de ladder is het de Reseller die de informatie krijgt. De Gekwalificeerde partner heeft toegang tot incentives en commerciële opleidingen. De Select- (een gecertifieerd persoon) en Premiumpartners (twee personen) zijn de ware gecertifieerden. Deze laatste niveaus hebben toegang tot marketing- en presales-hulp en tot tools die projecten detecteren. Zij hebben ook rechtstreeks contact met een technical account manager.

Enkel de Premium-partner, die onderworpen is aan een business plan en een jaarlijks objectief, krijgt co-marketingbudgetten toegewezen en supplementaire kortingen wanneer bepaalde doelen worden bereikt.

Bitdefender biedt een breed gamma aan standaard diensten (taxvrije telefonische oproepen, mail, FAQ, forum). 

18 maanden om te overtuigen

Aan Philippe De Clerq nu om een 10-tal Premium Resellers te vinden in de 18 komende maanden. “We weten dat de plaatsen ingenomen zijn,” aldus Stéphane Pacalet, “en we moeten eerst aanvaard worden bij bepaalde resellers als tweede beveiligingsoplosser, maar we moeten de ambitie hebben om snel de eerste plaats in te nemen.” Terzelfdertijd zal BitDefender proberen om 50 Select-partners te verzamelen. Een aantal dat bepaald zal worden naargelang de grootte van het land. De opleidingen zullen op het web gegeven worden of ter plekke, bij ABC Soft. (meer info op Bitdefender.fr/partners en Bitdefender.nl/partners).

Het nieuwe gamma aan bedrijfsproducten zal worden voorgesteld op een event georganiseerd door Ingram Micro, eind deze maand in Tour & Taxis (zie info op ChannelWorld.be).

De corporate markt: geduld

De corporate markt van meer dan 500 werkposten is, nog in volle bloei. Alles op zijn tijd, verklaarde de Franse directie van Profil, de uitgever van BitDefender. “Om de corporate te bereiken, moeten we een gespecialiseerde VAD vinden,” verduidelijkt Stéphane Pacalet, “maar we hebben geen haast. We zijn al goed aangepast aan bedrijven tot 500 werkposten. Afgezien van deze grootte, bieden wij producten en oplossingen tot eind 2013.”

Online sales

BitDefender, dat haar 100% indirect commercialisatiemodel behoudt, heeft zijn online shop toevertrouwd aan Eptimum, een privébedrijf. Resellers die over hun eigen verkoopssite beschikken, kunnen zich richten tot hetzelfde Eptimum en tot DSD Europe die handelen als groothandelaars in elektronische licenties.

Show More
Back to top button
Close
Close