Eerste Partner Programma van Aspex

Aspex wil zelfstandige uitgevers en VAR’s helpen hun software volgens het SaaS-model aan de man te brengen. Het bedrijf, dat zich 100% op het indirecte kanaal richt, heeft zijn eerste partnerschapprogramma gelanceerd.

post-image-3
Hoewel het niet langer nodig is om de ISV’s te overtuigen van het belang van SaaS, vergt het overtuigen van klanten om zich te richten op distant hosting van data en datacenters nog heel wat moeite, stelt Petro Aerts, Business Unit Manager van Aspex, vast.

Het vooruitzicht van terugkerende inkomsten mag dat in eerste instantie wel aantrekkelijk zijn, de ISV’s moeten soms wel 2 jaar wachten op de rentes van licenties om tot hetzelfde bedrag te komen als de verkoop zelf.

Aspex geeft prioriteit aan de Soho-segmenten (minder dan 11 werknemers) en middelgrote ondernemingen (tot 500 werknemers). “In het Soho-segment heeft een hardware-verkoper geen marge meer en kan zij zich zonder grote investering lanceren in het virtuele. Met zijn eerste klant krijgt hij al meteen een nieuwe marge.”

Het Aspex partnerschapsprogramma wil een professionele support bieden aan zijn 51 partners en een interactieve samenwerking stimuleren tussen Aspex en zijn partners enerzijds, en tussen de partners onderling anderzijds.

Het programma bestaat in twee niveaus: Gold en Platinum. Deze formaliseren de reeds bestaande relaties met de oude partners. De nieuwe Silver en Gold-partners worden bepaald door het groeiniveau en het omzetcijfer. De twee niveaus verschillen op gebied van marketing- en technische support. “Maar het programma past zich aan aan de noden en de strategieën,” aldus Petro Aerts. Later kan het programma nog evolueren naar 3 niveaus.

“Wij zijn vastbesloten om ons in de toekomst te richten op het indirecte model en de support te verbeteren. We willen onze partners vertellen wat we willen doen, verkoopopleidingen organiseren en technische ondersteuning. De cursussen zullen worden gegeven door onze eigen medewerkers.
Show More
Back to top button
Close
Close