ClearMedia: de Cloud enkel voor de KMO’s

ClearMedia, de Belgische leverancier van B2B hosting-oplossingen, heeft zijn commercialisatie toevertrouwd aan een partnernetwerk. Volgens Olivier Malherbe ligt de toekomst in de “cloud”, vooral voor resellers die zo in staat zijn om hun klanten onmiddellijk een oplossing te kunnen aanbieden.

post-image-3

ClearMedia beschikt momenteel over een honderdtal partners. Er bestaat nog geen certificatieprocedure, erkent Olivier Malherbe, maar “de keuze wordt bepaald door de diensten die de partners daadwerkelijk kunnen aanbieden”.
En wanneer een klant het bedrijf rechtstreeks contacteert? Dan stelt ClearMedia voor om samen te zitten met zijn IT-partner om deze te overtuigen van het belang van het uitbestede model.

ClearMedia zegt zich te willen onderscheiden op verschillende niveaus. Het eerste is de verzekering dat het probleem van de klant aangepakt wordt zonder het contact met de klant te verliezen: ClearMedia werkt namelijk enkel indirect.
Daarnaast is er de strategische rol van een website. Sinds het begin van zijn activiteiten heeft ClearMedia zijn portaal meer afgestemd op techniekers, verkopers en administratieve werknemers van partners.

Het derde argument is de differentiatie van de producten. Sinds vorig jaar beschikt ClearMedia over een bevoorrechte toegang tot de datacenters van Belgacom (dat eigenaar is van 40% van het bedrijf): de garantie voor de klanten voor een redundante fysieke infrastructuur en multigelocaliseerde websites.

Om sceptische retailers aan te trekken, biedt ClearMedia aan potentiële partners een gratis testmaand aan waarin hij zijn ge-automatiseerd dashboard kan ontdekken.
De komende dagen zal ClearMedia in zijn kantoren in Antwerpen een seminarieruimte openen, met als doel hier bijeenkomsten te organiseren in samenwerking met zijn kanaal, om klanten wegwijs te maken in de wereld van de cloud computing.

Show More
Back to top button
Close
Close