Kyocera beheert de backoffice van zijn verkopers

Kyocera heeft beslist dat het zich wil positioneren als een leverancier van backoffice diensten voor zijn IT-detailverkopers. En veralgemeent het principe van het agentschapcontract. Een première in de wereld van de Printing.

post-image-3
De rekrutering van partners verloopt heel goed, verzekeren in koor de algemene directeur en Hendrik De Hertogh, Sales Manager. "Wij willen 20% groei van het kanaal bereiken tegen volgend jaar". Maar de plaatselijke directie erkent dat zij de snelheid waarmee de partners van start gaan onderschat heeft.

Het idee is als volgt: de IT-verkopers moeten zich enkel nog bezighouden met hun lucratieve bezigheid: de handel, de techniek, zelfs consultancy en engineering. Kyocera van zijn kant wordt hun "full backoffice" en beheert de commerciële voorstellen, de bestellingen en de facturatie. Kyocera concentreert zich op de IT-verkopers bij wie de printing nog beschouwd werd als "box mooving". "Wij introduceren het concept van weerkerende inkomsten, met onderhoudscontracten op grote en kleine multifunctionele printers", argumenteert Hendrik De Hertogh. "Maar wij zien dat de verkopers van dozen ook geïnteresseerd zijn in deze benadering, die hen ontlast van alle administratieve taken".
Show More
Back to top button
Close
Close